۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
هشدار نسبت به سوخت شدن سرمایه مردم در معاملات رمز ارزهای خارجی
رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس مطرح کرد

هشدار نسبت به سوخت شدن سرمایه مردم در معاملات رمز ارزهای خارجی

توانگر، رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور، وزرای اطلاعات، اقتصاد، صمت و رییس بانک مرکزی نسبت به لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از سوخت شدن سرمایه مردم در معاملات رمز ارزهای خارجی هشدار داد.

به گزارش بازار، مجتبی توانگر در نامه های جداگانه خطاب به حسن روحانی، حجت الاسلام علوی، دژپسند، رزم حسینی و همتی نوشت:

«متاسفانه بعد از مدیریت مسأله دار دولت در بازار سرمایه، بسیاری از لیدرهای ناصالح سرمایه مردم در فضای مجازی، نسبت به تشویق مردم به خرید رمزارزهای خارجی به خصوص بیت کوین اقدام نموده اند و اکنون جستجوی کلمات مربوطه در فضای مجازی از جستجوی کلمه بورس پیشی گرفته است و این یعنی عده ای ناآشنا و ناآگاه در جستجوی راهی برای ورود به این حوزه هستند

علاوه بر اینکه این موضوع احتمالا به تشدید خرید غیررسمی ارز برای این منظور منجر می شود؛ متاسفانه خرید ریالی رمزارز از درگاه های پرداخت داخلی نیز در حال انجام است.

و به احتمال فراوان مسأله ای شبیه به سکه ثامن در این موضوع، به صورت شدیدتر قابل تکرار است.
بنابراین دولت محترم لازم است؛ اولا درگاه های پرداخت مشکوک به این مبادلات را هرچه سریع تر مسدود نمایند و ثانیا اقدامات لازم برای شناسایی مسیرهای خرید ارزی بیت کوین و تبلیغ کنندگان در فضای مجازی را انجام و اجازه ندهند این موضوع باعث ضربه شدید به اقتصاد کشور و بازار سرمایه شود.

ضروری ست اقدامات لازم در این خصوص به کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی اطلاع داده شود تا لازم نباشد اقدامات نظارتی بعدی در پیگیری ماجرا(سوال، ماده ۲۳۴ آیین نامه و ...) انجام گیرد.»

کد خبر: ۷۵٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha