۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
کاهش ۳۱ درصدی صید کیلکا/ ۵۰۰ تن ماهی در قفس تولید شد
مدیرکل شیلات مازندران:

کاهش ۳۱ درصدی صید کیلکا/ ۵۰۰ تن ماهی در قفس تولید شد

بابلسر- مدیرکل شیلات مازندران میزان کاهش صید ماهیان کیلکا در دریای خزر را ۳۱ درصد بیان کرد و گفت: در دریا سه گونه کیلکا معمولی، چشم دشت و آنچویی زیست می کنند.

حسن اسحاقی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه ۹۶ درصد کیلکای صید شده در سبد صیادان از نوعی معمولی است، یادآور شد: در سال جاری ۱۱ هزار تن انواع ماهیان کیلکا در دریای خزر صید شده است.

وی ارزش اقتصادی صید ماهیان کیلکا را ۶۶ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: میزان صید نسبت به سال قبل با کاهش چشمگیری روبرو بوده است.

اسحاقی سرانه صید شناورهای صیادی کیلکا را ۲۵۲ تن بیان کرد و گفت: در این بخش نیز نسبت به سال گذشته کاهش ۲۰ درصدی را مواجه هستیم.

مدیرکل شیلات مازندران توسعه پرورش ماهیان در قفس های دریایی را از جمله پروژه های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید بیان کرد و گفت: در حال حاضر میزان صید ماهیان در قفس ۵۰۰ تن بوده که امسال به ۷۰۰ تن خواهد رسید.

وی بر لزوم حمایت از سرمایه گذاری در زمینه پرورش ماهیان در قفس دریایی تاکید کرد و گفت: باید با اجرای این طرح ها، میزان تولید آبزیان را افزایش دهیم.

اسحاقی شمار صیادان ماهیان استخوانی را بیش از چهار هزار نفر ذکر کرد و گفت: کاهش سرانه بیمه، تعدیل تعاونی های صیادی و سخت و زیان آور بودن مشاغل صیادی از جمله درخواست ها به شمار می رود.

کد خبر: ۷۵٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha