۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
 اعداد و ارقام اقتصادی در هفته پایانی بهمن‌ ماه ۹۹
جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار؛

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته پایانی بهمن‌ ماه ۹۹

نرخ رشد اقتصادی ژاپن و منطقه یورو در سال ۲۰۲۰، رکوردشکنی ارزش بازار بیت‌کوین، نرخ بیکاری استرالیا و پیش‌بینی مؤسسه S&P از نرخ رشد اقتصادی هند جزو مهم‌ترین آمارهای اقتصادی و تجاری منتشر شده طی این هفته بوده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۵ درصد
بانک جهانی: در صورت افزایش سرعت واکسیناسیون و مهار مؤثر همه‌گیری کووید-۱۹ نرخ رشد تولید ناخالص جهان در سال جاری میلادی می‌تواند به حدود ۵ درصد برسد.

۴.۸ درصد
رویترز: بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده از سوی دولت ژاپن، اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل از آن ۴.۸ درصد کوچکتر شده است.

۸ میلیارد یورو
رویترز: شرکت خودروسازی رنو در گزارشی اعلام کرد که در سال مالی ۲۰۲۰ متحمل حدود ۸ میلیارد یورو زیان شده است که این میزان زیان سالانه در تاریخ این شرکت بی‌سابقه است.

۵ دلار در ازای ۱ دلار
اندیشکده رَند: تحقیقات کارشناسان ما (اندیشکده رَند) نشان می‌دهد که کشورهای پردرآمد جهان می‌توانند در ازای هر ۱ دلاری که در تأمین واکسن برای کشورهای کم‌درآمد صرف می‌کنند، ۵ دلار منفعت اقتصادی کسب کنند. در واقع هزینه‌ای که طولانی شدن روند مهار بحران کووید-۱۹ در جهان به اقتصاد کشورهای پیشرفته تحمیل می‌کند، ۵ برابر هزینه‌ای است که باید صرف کمک به تأمین واکسن برای کشورهای کم‌درآمد شود.

۶.۴ درصد
بیزنس اینسایدر: اداره آمار استرالیا اعلام کرد که نرخ بیکاری در این کشور طی ماه ژانویه با ۰.۲ واحد درصد کاهش نسبت به ماه پایانی سال ۲۰۲۰ به ۶.۴ درصد رسیده است.

۱ میلیارد دلار
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): شرکت خودروسازی فورد قصد دارد با سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری در کارخانه کلن –که بزرگترین کارخانه وابسته به این شرکت در اروپا به شمار می‌رود- این کارخانه را طی سال‌های آتی به یک کارخانه تولیدکننده خودروهای برقی تبدیل کند.

۱۴.۶ تریلیون دلار
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): فدرال رزرو در گزارشی اعلام کرد که مجموع بدهی خانوارهای آمریکایی در پایان سال ۲۰۲۰ با ۳.۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن به ۱۴.۶ تریلیون دلار رسیده است که بیش از ۱۰ تریلیون دلار از این رقم مربوط به وام و تسهیلات مسکن می‌شود.

۱۰ درصد
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): مؤسسه اعتبارسنجی استاندارد اند پورز پیش‌بینی کرد که اقتصاد هند در سال مالی آینده ۱۰ درصد رشد خواهد کرد. سال مالی دولت هند از ابتدای آوریل (اواسط فروردین‌ماه) آغاز می‌شود.

۱ تریلیون دلار
فوربس: روز جمعه ۱۹ فوریه (اول اسفند) ارزش بازار بیت‌کوین برای اولین بار از زمان معرفی آن از ۱ تریلیون دلار فراتر رفت.

۲ تریلیون دلار و ۴۷ درصد
اندیشکده بروکینگز: از سال ۱۹۸۰ تاکنون، بلایای آب‌وهوایی حدود ۲ تریلیون دلار به اقتصاد آمریکا هزینه تحمیل کرده‌اند که ۴۷ درصد از این رقم مربوط به ۱۰ سال اخیر است.

۳۱.۵ میلیارد دلار
بلومبرگ: وزارت کشاورزی آمریکا پیش‌بینی کرد که ارزش صادرات محصولات زراعی این کشور به چین طی سال مالی جاری به ۳۱.۵ میلیارد دلار خواهد رسید و رکورد صادرات محصولات زراعی از آمریکا به چین طی یک سال مالی شکسته خواهد شد.

۰.۷ درصد
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو OECD در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن ۰.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۷۲ درصد
یورو استات: حدود ۷۲ درصد از کاربران اینترنت در اتحادیه اروپا طی سال گذشته دست‌کم یک بار کالا یا خدمات موردنیاز خود را به‌صورت آنلاین خریداری کرده‌اند.

۵.۰ درصد
یورو استات: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی منطقه یورو طی سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل از آن ۵.۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

کد خبر: ۷۵٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha