۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
تکمیل نیروگاه های کشور نیازمند ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است
معاون وزیر نیرو:

تکمیل نیروگاه های کشور نیازمند ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است

کاشان - حائری، معاون وزیر نیرو گفت: برای ساخت و تکمیل نیروگاه های کشور ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

همایون حائری در حاشیه سفر به کاشان در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ظرفیتهای بالقوه ای در سطح کشور برای توسعه نیروگاه های برق وجود دارد، اظهار داشت: خوشبختانه بخش خصوصی در صنعت برق حضوری فعال دارد و انتظار داریم که این مشارکت بیشتر شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت نیروگاه های کشور خوشبختانه در جایگاه مطلوبی قرار دارد، ابراز داشت: ایران در حال حاضر با ۸۵ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه های خود در رتبه ۱۲ جهان قرار دارد.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه تا پایان دولت ظرفیت نیروگاه های کشور دو هزار مگاوات دیگر افزایش می‌یابد، تصریح کرد: برای تکمیل و ساخت نیروگاه های سطح کشور ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

فعالیت غیرمجاز برخی از افراد در استخراج رمزارزها
وی همچنین با اشاره به فعالیت غیرمجاز برخی از افراد در استخراج رمزارزها خاطرنشان کرد: با هماهنگی مقامات قضایی و انتظامی با هر کسی که در این حوزه به صورت غیرمجاز فعالیت کند، برخورد می شود.

حائری با اشاره به اینکه ۳۱۰ مگاوات مجوز رمزارز فعال در کشور وجود دارد، بیان داشت: اخذ مجوزهای قانونی برای فعالیت در این حوزه ضروری است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع یک هزار مگاوات برای فعالیت رمزارزها صادر شده است، ادامه داد: ۶۹۰ مگاوات از مجوزهای صادر شده غیرفعال هستند.

حضور فعالانه شرکت های دانش بنیان در صنعت برق ایران
معاون وزیر نیرو همچنین ضمن تقدیر از حضور فعالانه شرکت های دانش بنیان در صنعت برق ایران گفت: با اجرای طرح های ارائه شده توسط این شرکت ها در تابستان گذشته ۴۵۰ مگاوات در مصرف برق صرفه جویی داشتیم.

کد خبر: ۷۵٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha