۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
۷۱ پروژه صنعتی در گیلان افتتاح شد
استاندار گیلان:

۷۱ پروژه صنعتی در گیلان افتتاح شد

رشت- استاندار گیلان گفت: ۷۱ پروژه صنعتی با با سرمایه گذاری هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان در استان افتتاح شده است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع افزود: علیرغم تنگناهای ناشی از تحریم های غیرقانونی و شرایط کرونایی، در ایام دهه مبارک فجر سالجاری با تلاش و کوشش تمامی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و همدلی و همراهی مردم، ۸۹۵ پروژه با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی به رشد ۹۶ درصدی میزان اعتبارات پروژه‌های ایام دهه فجر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره و اظهار کرد: از مجموع اعتبارات پروژه‌های دهه فجر امسال بالغ بر دو هزار و ۲۳۱ میلیارد تومان نیز مربوط به بخش خصوصی و شرکت های تعاونی است.

وی با اشاره به برخی از پروژه های اقتصادی افتتاح شده طی سال جاری گفت: در حوزه صنعت ۷۱ طرح با سرمایه گذاری حدود یک هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی یک هزار و ۱۲۷ نفر، در حوزه کشاورزی ۵۳ طرح بزرگ و ایجاد شغل دائم برای ۹۲۲ نفر افتتاح شده که در بخش های خدمات و گردشگری نیز پروژه‌های بسیار خوبی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 زارع به افتتاح پروژه هایی همچون تصفیه خانه بزرگ گیلان در اسفند ماه سال جاری و نیز پروژه تعریض چند محور استان و جاده های مواصلاتی که همواره شاهد تصادفات متعددی در آن بودیم؛ در بهار و تابستان سال آینده اشاره کرد و گفت: کتابخانه مرکزی رشت به عنوان یکی از پروژه های خوب فرهنگی استان و استخر فرهنگیان و همچنین چند طرح کشاورزی ، طی ماه های آتی مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه در تمامی شهرستان‌های گیلان بین ۵۰ تا ۳۰۰ پروژه بزرگ و کوچک دارای موافقتنامه در حال اجراست، اظهار داشت: در این میان پروژه‌هایی با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد وجود دارد که قابلیت بهره‌برداری تا پایان دولت دوازدهم را دارند.

وی به تعریف ۶۱ پروژه اقتصاد مقاومتی در سطح استان اشاره و با بیان اینکه برخی از آنها در سطوح ملی و بین‌المللی اثرگذار هستند، گفت: تکمیل حدود هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین – رشت که عمدتاً تونل و پل است، در قطعه منجیل به رودبار در دست اجراست که جادارد از همراهی ساکنان این مناطق قدردانی کنم.

کد خبر: ۷۴٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha