۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۸
نقش ضعیف وزارت امورخارجه، گمرک و بانک مرکزی در تسهیل امر صادارت
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بازار مطرح کرد

نقش ضعیف وزارت امورخارجه، گمرک و بانک مرکزی در تسهیل امر صادارت

مسلم صالحی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اشکالات در وزرات امورخارجه، تولید کننده داخلی و از سوی دیگر بانک مرکزی و گمرک باعث می‌شود تا درصد صادرات کشور کاهش پیدا کند.

مسلم صالحی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به چالش های بخش صادرات در کشور گفت: عوامل متعددی در بحث عدم صادرات نقش آفرین هستند.

وی افزود: یک بحث این است که آیا کالایی که تولید و صادر می شود متناسب با سلیقه مشتریان خارجی است و اینکه کیفیت لازم را دارد و یا خیر؟

این نماینده مجلس با اشاره به سایر عوامل در این زمینه ،گفت: دوم اینکه باید مشخص شود که دیپلماسی اقتصادی ما به چه میزان در این زمینه موثر عمل کرده است تا ما بتوانیم بازارهای کشورهای همسایه را پیدا کنیم.

صالحی ادامه داد: بنابراین یک سوی ماجرا وزرات امورخارجه است و یک سو هم تولید کننده و سوی دیگر هم بانک مرکزی و گمرک لذا این عوامل دست به دست هم می دهند درصد صادرات کشور کاهش پیدا کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: حتما سوی مدیریت گمرک و بانک مرکزی در برخی از موارد موجب اختلال در امر صادارت شده است و با این حال سایر موارد هم در این زمینه دخیل هستند.

کد خبر: ۷۴٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha