۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
توضیحات عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان
طی توئیتی مطرح شد؛

توضیحات عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان

قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره موضوع ‌همسان سازی حقوق بازنشستگان توضیحاتی را ارئه داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره  موضوع ‌همسان سازی حقوق بازنشستگان توضیحاتی را ارئه داد و نوشت:

‌۱- طرح ‌همسان سازی حقوق بازنشستگان، مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی است. دولت باید ‌ لایحه بیاورد. در صورت طرح در مجلس، حداقل بخاطر آینده خودشان هم که شده همه همراهی می کنند. با ۱۵ امضاء بصورت دو فوریتی قابل طرح است اصرار بر امضای بیشتر، عوام فریبی است.

۲-مطابق با ‌اصل ۷۵ قانون اساسی هر طرحی که از سوی نمایندگان به مجلس ارائه گردد و نمایندگان آن را امضا کنند اگر دارای بار مالی باشد و منبع تأمین آن مشخص نباشد حتی اگر در مجلس رأی بیاورد قطعا در شورای نگهبان رد خواهد شد.
 
۳-با توجه به اینکه ‌قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تا سال ۱۴۰۱ ادامه دارد باید این قانون در برنامه هفتم نیز تکرار شود.

۴- به عزیزان ‌ بازنشسته توصیه می شود از طریق تشکل های صنفی پیگیر ارائه ‌ لایحه از سوی ‌ دولت به مجلس باشند. قطعا نمایندگان شما در مجلس در صورت تامین اعتبار آن از سوی دولت با این لایحه موافقند. معیشت و رفاه بازنشستگان کشوری و لشکری یکی از دغدغه های نمایندگان شما در مجلس یازدهم است.

کد خبر: ۷۴٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      1 0
      با عرض سلام ...خواهشا فکری برای حقوق ۲ میلسون و ۸۰۰ هزار بازنشتگان تامین اجتماعی هم بکنید ... با این تورم ..ان شا ا .مجلس یازدهم مشکلات شدید کارگران رو مرتفع نمایند ...تشکر ..
    • خالد IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      0 0
      صاحب نظران و آقایان بالاسر..ماانشاالله خودتان نیزبازنشته ابدی خواهیدشدیک فکری به حال مابکنیددراین دوره بی رحمی وگرانی