۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
منطقه ویژه اقتصادی بانه به بهره‌برداری رسید
با حضور معاون اول رییس جمهور؛

منطقه ویژه اقتصادی بانه به بهره‌برداری رسید

کردستان- طی مراسمی، منطقه ویژه اقتصادی بانه با حضور معاون اول رییس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، معاون اول رییس جمهور در آیین بهره برداری از منطقه ویژه اقتصادی بانه که به صورت ویدئوکنفرانس در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: بانه یکی از شهرهای استراتژیک و مهم کشور است که ایجاد زیرساخت های تجاری در آن منجر به توسعه تجارت در منطقه خواهد شد.

اسحاق جهانگیری با اشاره به اینکه  منطقه ویژه فرصت مهمی برای توسعه سرمایه گذاری است، اضافه کرد: منطقه ویژه از یک مجموعه قوانین و مقررات کشور مستنثی شده که انگیزه سرمایه گذاری را افزایش می دهد.

 وی برخورداری از سود بازرگانی و معافیت مالیاتی را از دیگر امتیازات سرمایه گذاری در منطقه ویژه ذکر کرد و افزود: برخی از مناطق ویژه  به قطب های مهم اقتصادی کشور تبدیل شده‌اند و برای هزاران نفر هم شغل ایجاد کردند.

معاون اول رییس جمهور یادآور شد: امیدواریم منطقه ویژه  بانه برای کل استان به قطب اقتصادی تاثیرگذاری تبدیل شود که این مهم مستلزم اطلاع رسانی صحیح از سوی رسانه ها و بیان امتیازات سرمایه گذاری در این منطقه برای سرمایه گذاران است.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی هم در این مراسم با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی بانه در دو فاز طراحی شده است، اظهار داشت: فاز نخست آن در ۳۵ هکتار احداث شده و از امروز عملیات احداث واحدهای صنعتی در آن آغاز می شود.

فتحعلی محمدزاده با اشاره به وجود ۸۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی و ۹ منطقه ویژه اقتصادی در کشور افزود: در منطقه ویژه اقتصادی بانه دو هزار فرصت شغلی در فاز نخست آن ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بانه از زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق و فیبر نوزی برخوردار است، اضافه کرد:  اراضی مورد نیاز به ۱۰ متقاضی تحویل داده شده که قرار است واحدهای تولید پوشاک و لوازم خانگی را ایجاد کنند.

امضای تفاهم نامه مربوط به طرح های پیشران توسعه استان شامل طرح پتروشیمی بعثت و شرکت گسترش تایر رازی در جلسه اقتصاد مقاومتی، بهره برداری از منطقه ویژه اقتصادی بانه، مجتمع گلخانه ای صادق آباد، ۹۲۳ هکتار آبیاری تحت فشار و ۳۲۴ واحد مسکن مهر  به صورت ویدئو کنفرانس از جمله برنامه های سفر یک روزه معاون اول رییس جمهور به کردستان است.

آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی و توسعه مرز رسمی باشماق مریوان، افتتاح ۱۴۶ کیلومتر راه روستایی، آغاز عملیات گاز رسانی به ۱۰۰ روستا و ۱۵۰ واحد صنعتی و شرکت در نشست با نخبگان استان از دیگر برنامه های این سفر است.

کد خبر: ۷۴٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha