۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
مردم خودروهای بی کیفیت را گران می‌خرند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

مردم خودروهای بی کیفیت را گران می‌خرند

دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مردم خودروهای بی کیفیت را گران می‌خرند می‌گوید قصه پرغصه خودروسازی از دهه‌های گذشته تاکنون ادامه‌دار بوده که برای حل آن باید تصمیمات اساسی اتخاذ شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، الهویردی دهقانی درباره قیمت‌گذاری خودرو، گفت: از آنجا که با رشد نرخ ارز خودروسازان خواهان افزایش قیمت هستند در شرایطی که قیمت دلار نزولی می‌شود نیز باید بهای خودروهای تولیدی را کاهش دهند البته باید به این نکته نیز توجه کرد که هرچند انتظار مردم مبنی بر ضرورت کاهش قیمت خودرو متناسب با ارزان شدن ارز توقع به جایی است اما قیمت خودرو در بازار و درب کارخانه با یکدیگر تفاوت بسیاری داشته و این سود نه به جیب تولید کننده می‌رود نه مصرف‌کننده.

صنعت خودروسازی در ایران به کلافی پیچیده تبدیل شده است
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی صنعت خودروسازی در ایران را به کلافی پیچیده تشبیه کرد و افزود: ساماندهی این صنعت به همت ملی و سیاست‌گذاری درست و دقیق نیاز دارد به گونه‌ای که در این تصمیم‌گیری به ابعاد مختلف توجه شود.

وی اضافه کرد: هرچند ممکن است برخی تولیدکنندگان و واردکنندگان از تصمیم‌های ضروری برای ساماندهی صنعت خودرو متضرر شوند اما نتیجه نهایی ساماندهی وضعیت کنونی خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در صورتی تصمیمات اتخاذ شده در صنعت خودروسازی می‌تواند تاثیرگذار باشد که ویژگی های خاصی داشته باشد؛ نخست آنکه نیاز بازار از طریق واردات و تولیدات داخلی تامین شود، دوم آنکه خودروهای داخلی قابل رقابت با همتایان خارجی باشند و از سوی دیگر مصرف کننده بتواند خودروی باکیفیت و ارزان قیمت خریداری کند.

تولید ملی باید توان رقابت با همتایان خارجی را داشته باشد
وی با بیان اینکه در حال حاضر عده‌ی خاصی سود می‌برند و مردم خودروهای بی کیفیت را گران می‌خرند، تصریح کرد: عده‌ای معتقد هستند با واردات، تولید ملی آسیب می‌بیند این در حالی است که با نام تولید ملی اجازه رقابت از تولیدکنندگان گرفته شده و صنعت خودروسازی زمین‌گیر شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در برخی مواقع خودروسازان از موضوعاتی مانند اخراج کارگران در صورت عدم حمایت از خودروسازی‌ها  برای تهدید استفاده می‌کنند، گفت: تولید ملی باید توان رقابت داشته باشد قصه پرغصه خودروسازی از دهه‌های گذشته تاکنون ادامه‌دار بوده که برای حل آن باید  تصمیمات اساسی اتخاذ شود.

کد خبر: ۷۴٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha