۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
شبکه ۲۴۰۰ هکتاری سد گلابر در زنجان افتتاح شد/ پیشرفت ۹۹.۳درصد سد تالوار
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

شبکه ۲۴۰۰ هکتاری سد گلابر در زنجان افتتاح شد/ پیشرفت ۹۹.۳درصد سد تالوار

زنجان- افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: از سال ۹۲ تاکنون شبکه دوهزار و ۴۰۰ هکتاری سد گلابر در استان افتتاح شده است.

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: از سال ۹۲ تاکنون شبکه ۲۴۰۰ هکتاری سد گلابر در استان زنجان افتتاح شده است،گفت: همچنین در این بازه زمانی پروژه سرمایه گذاری طرح گردشگری سد گلابر افتتاح شده است. 

وی اظهار کرد: طرح آبرسانی از سد مراش به شهر و روستاهای منطقه انجام شد و کلنگ زنی طرح آبرسانی از سد بلوبین به شهر و روستاهای منطقه از اقدامات مهم طی هفت سال گذشته بوده است. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: همچنین سد میرزاخانلو دو و سد مخزنی بلوک این سد افتتاح شده است.

افشاری با بیان اینکه سدهایی که در دست احداث هستند و با اتمام اجرای آن‌ها بیش از ۴۰۰ میلیون متر مکعب به سطح آب‌ها اضافه می شود، تاکید کرد: قدرت تنظیم و بهره مندی آب از حوزه سفید رود برای استان هم فراهم خواهد شد. 

وی ابراز کرد: سدهای در دست احداث بلوبین و مراش طی دو سال آینده به مرحله آبگیری می رسد و سد مشمپا هم طی سه سال آینده به مرحله آبگیری می رسد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان افزود: سدهای مشمپا، بلوبین، مراش و تالوار در استان در دست اجرا است و در حال حاضر سد خاکی مشمپا  ۳۸ درصد، سد بلوبین ۶۳ درصد، سد مراش ۶۳ درصد و سد تالوار هم ۹۹.۳درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

کد خبر: ۷۴٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha