۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۹
پایان خام فروشی؛ برندسازی محصولات کشاورزی در مازندران
بازار گزارش می‌دهد؛

پایان خام فروشی؛ برندسازی محصولات کشاورزی در مازندران

جویبار- مازندران که تاکنون در حوزه برندسازی محصولات جایگاه های نداشت با راه اندازی مدرن ترین مرکز لجستیک وپایانه وارد گوی صادراتی شد و فصل خام فروشی تولیدات آن به پایان رسید.

بازار؛ گروه استان ها: تاکنون کالاها ومحصولات مازندران یا فله ای ویا توسط تجار وبازرگانان دیگر استان ها با برندهای دیگر صادر می شد و این وسط مازندران می ماند و سود ناچیزی که فقط از خام فروشی وفله فروشی به دست می آورد.

سال هاست که مازندران در آرزوی ماندگاری و پایدارسازی بازارهای خارجی وصادراتی با برندهای خاص است و راه اندازی بزرگترین مرکز لجستیک وصادراتی، این استان را یک گام به آرزوی دیرینه اش نزدیک ساخته است.

اولین پایانه صادرات محصولات کشاورزی مازندران ظرفیت ذخیره، سورتینگ، بسته بندی و صادرات ۹۰ هزار تن محصول را در سال دارد و تکمیل فازهای دیگر این پایانه می تواند، برنامه افق صادراتی استان را عملیاتی سازد.

بیش از ۷.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در مازندران تولید می شود که یا به صورت خام از استان خارج و یا با نام برندهای دیگر استان ها روانه بازارهای خارجی می شود و افتتاح اولین پایانه صادراتی می تواند مازندران را در حوزه بسته بندی وسورت محصولات کشاورزی خودکفا کند.

ظرفیت صادرات برندسازی ۳۰۰ هزار تن محصول را داریم
خلیل قلی زاده فعال بخش خصوصی و مدیرعامل پایانه صادراتی روماک گستر در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه در زمان برداشت محصولات کشاورزی قادر هستیم تا ۳۰۰ هزار تن محصولات را تحویل، آماده سازی، سورتینگ وبسته بندی کنیم، افزود: این محصولات برای صادرات، بازارهای داخلی ویا ذخیره سازی آماده سازی می شود.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار تجارت مستمر و تنظیم بازار را از اهداف اولیه اولین مرکز لجستیک صادرات محصولات کشاورزی بیان کرد و میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در آن را هفت هزار و۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد وافزود: استانداردسازی وبهره گیری از دانش فنی، استفاده از ماشین آلات مدرن را برای تجارت خارجی لازم دانست.

وی با بیان اینکه زمانی می توانیم در صحنه بین المللی بازارها را تصاحب کنیم وبرند ایرانی را به عنوان برند معتبر جا بیندازیم که کالای ایران را با کیفیت مطلوب ارائه کنیم، گفت: زمانی می توانیم در بازارهای جهانی حضور داشته باشیم که به صورت مستمر و دائمی باشد.

این صادرکننده وفعال اقتصادی ادامه داد: برای صادرات موفق نیازمند زنجیره ای هستیم و همه ابعاد زنجیره باید تکمیل شوند از اینرو در پایانه روماک گستر سعی کنیم به زنجیره تولید توجه داشته باشیم.

برای صادرات موفق نیازمند زنجیره ای هستیم و همه ابعاد زنجیره باید تکمیل شوند از اینرو در پایانه روماک گستر سعی کنیم به زنجیره تولید توجه داشته باشیم

قلی زاده عنوان اینکه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در سه فاز طراحی شد که فاز اول آن در سال ۹۶ با همکاری بانک کشاورزی و حمایت های مسئولان شروع به کار کرد، ادامه داد: این پایانه اولین پروژه ایرانی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی در مقیاس بزرگ محسوب می شود تا بتوانیم در تجارت جهانی حضور داشته باشیم.

این فعال بخش خصوصی و اقتصادی یادآور شد: تولید محصولات کشاورزی وباغبانی جزو مزیت های اقتصادی کشور به شمار می رود و این تولید درون زا به شمار می رود.

قلی زاده با اظهار اینکه رتبه یک تا ۱۰ دنیا در حوزه محصولات کشاورزی را دارا هستیم، گفت: در حوزه زیرساخت های پس از تولید و حضور در بازارهای صادراتی به تناسب تولید نتوانستیم حضور داشته باشیم و صادرات ما به صورت منفرد، جزیره ای و کوچک است.

وی افزود:فاز اول پروژه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار در زنجیره سرد محصولات کشاورزی بنا نهاده شده است و ظرفیت ما در فاز اول ۳۷۴ هزار تن محصولات کشاورزی است.

وی استفاده از دانش وفناوری روز را سبب افزایش ماندگاری محصولات در بازارهای جهانی دانست و گفت: با ۵۷ سالن ظرفیت نگهداری ۹۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی را دارا هستیم.

نبود مرکز لجستیک صادراتی در مازندران خلاء بود
در عین حال استاندار مازندران نیز با اشاره به تولید ۷.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی، به رتبه اول تولید مرکبات ورتبه چهارم تولید کیوی در جهان اشاره کرد و گفت: نبود پایانه صادراتی و مرکز لجستیک محصولات کشاورزی در استان یک خلاء محسوب می شد.

احمد حسین زادگان یادآور شد در گذشته محصولات استان در قالب دیگر استان ها و با نام آن ها صادر می شد وبا راه اندای مرکز لجستیک از این پس کالاها با برند و نام استان روانه بازارهای مصرف وخارجی خواهد شد.

وی راه اندازی پایانه های صادراتی را در تحقق جهش تولید گامی ارزشمند برشمرد و گفت: سه پایانه صادراتی در بخش های دیگر نیز در استان در دست راه اندازی وتکمیل است که هدف اصلی آن برندسازی و حضور در بازارهای خارجی است.

حضور دربازارهای جهانی نیازمند برندسازی است
زادبوم رئیس سازمان توسعه وتجاری ایران نیز در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه وجود مراکزی نظیر پایانه صادراتی به تقویت صادرات کمک می کند، نبود چنین پایانه ها و مراکزی را خلاء ومشکل صادرات کشور بیان کرد و گفت: با توجه به این بخش باید مشکلات فراروی را کنیم.

وی با اظهار اینکه برای حضور در بازارهای جهانی نیازمند برندسازی و بسته بندی مناسب وباکیفیت هستیم، سرمایه گذاری در حوزه بسته بندی وسورت محصولات کشاورزی را الزامی برشمرد و گفت: راه اندازی مراکز لجستیک اشتغال زایی بالایی دارد و در عین حال می تواند منجر به ارزآوری شود.

محصولات وکالاهای مازندران با راه اندازی مراکز وپایانه های صادراتی از این پس به نام استان روانه بازارهای خارجی می شود و دیگر لازم نیست با خام فروشی، جیب دلالان و واسطه ها را از سرمایه انباشت.

کد خبر: ۷۴٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha