۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
تقاضا برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی افزایش یافته است
معاون وزیر صمت:

تقاضا برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی افزایش یافته است

تبریز- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: تقاضا برای سرمایه‌گذاری به ویژه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی، علی رسولیان در بازدید از شهرک صنعتی شهید رجایی تبریز و واحد تولید کمپرسور و تجهیزات هوای فشرده، افزود: بر اساس ارزیابی از وضعیت کنونی کشور و افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری، سال آینده کشور با رشد صنعتی مواجه خواهد شد و این سازمان نیز به دنبال ایجاد شرایط و زیرساخت های لازم برای توسعه صنعت است.

وی با بیان اینکه افزایش تولید منجر به افزایش اشتغال در جامعه می شود، اظهار داشت: تلاش می شود در مکان هایی که تقاضا برای سرمایه گذاری زیاد است این سازمان زمین، امکانات و زیرساخت های لازم مانند آب، برق و گاز را فراهم کند تا هم مشکل واحدهای صنعتی فعال در این مکان ها حل و هم زمینه برای ایجاد و راه اندازی واحدهای جدید فراهم شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ارتقای بنگاه های اقتصادی و بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید نیز از دیگر اولویت های این سازمان در سال آینده است و در این زمینه تلاش می شود مشکلات این واحدها با همکاری بانک ها، سازمان ها و دستگاه های متولی برطرف شود.

رسولیان، با بیان اینکه هم اکنون ۸۲۳ شهرک و نواحی صنعتی فعال در کشور وجود دارد، گفت: سیاست این سازمان افزایش شهرک ها و نواحی صنعتی نبوده بلکه به دنبال توسعه فضای مناسب برای فعالیت بنگاه های اقتصادی به ویژه در شهرک ها و نواحی صنعتی تقاضامحور است.

وی یادآوری کرد: با توجه به اینکه یکی دیگر از اولویت های این سازمان برقراری توازن منطقه ای است، در مناطقی که نیاز است نواحی صنعتی جدیدی احداث شود، این سازمان اقدام به این کار خواهد کرد ولی اولویت اصلی توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی موجود است.

رسولیان، ادامه داد: کمک به شرکت های دانش بنیان و شرکت هایی که فناوری خاصی تولید می کنند به ویژه در شهرک ها و نواحی صنعتی تقاضامحور، از دیگر اولویت های این سازمان بوده چراکه این شرکت ها دارای نگاه داخلی سازی بیشتری بوده و با واردات کالاها به کشور مقابله می کنند.

کد خبر: ۷۴٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha