۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
برخورد مسئولین نسبت به اقتصاد مقاومتی آئین وار و نمایشی است
وزیر اسبق وزارت صنعت، معدن و تجارت:

برخورد مسئولین نسبت به اقتصاد مقاومتی آئین وار و نمایشی است

غضنفری، وزیر اسبق وزارت صنعت، معدن و تجارت، با انتقاد از اینکه مسئولین نسبت به اقتصاد مقاومتی به صورت آئین وار برخورد می‌کنند، گفت: مسئولان به محتوای اقتصاد مقاومتی و شعارهای سال کاری ندارند و تنها به اسم آن احترام می‌گذارند و نامش را تکرار می‌کنند.

به گزارش بازار، مهدی غضنفری، رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی و وزیر اسبق وزارت صنعت، معدن و تجارت،   با بیان اینکه از گذشته تاکنون از نظر شرایط تحریمی در وضعیت دشواری قرار داشته و داریم و در آینده نیز در چنین شرایطی خواهیم بود، گفت: امروز وضعیت اقتصادی بد است و مردم در شرایط معیشتی نامناسبی قرار دارند و اگر کسی ادعا کند اقتصاد مقاومتی را به درستی و کامل اجرا کرده است، قاعدتاً سؤال خواهد شد تورم‌های دو رقمی بالای ۲۰ درصد و رشد اقتصادی منفی به چه دلیل است.

وی در عین حال اشاره کرد: البته اگر هم بگوییم در زمینه اقتصاد مقاومتی هیچ اقدامی انجام نداده‌ایم، بی انصافی است چون شرکت‌های دانش بنیان رشد خوبی داشته‌اند و در بعضی از حوزه‌ها، جهش‌هایی در تولید داشته‌ایم.

رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی وجود مجموعه‌ای از مثبت‌ها و منفی‌ها را کارنامه اجرا اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: هنوز ابعاد عملی اقتصاد مقاومتی به عنوان یک نسخه نظری تبیین نشده است. البته کنفرانس و همایش‌های زیاد در این باره برگزار شده است اما در پاسخ به سؤالات بخش‌های مختلف اقتصادی، اقتصاد مقاومتی را در نظر نمی‌گیریم.

وی با تصریح بر اینکه به مسائل اشتغال، صادرات و تجارت از جنبه اقتصاد مقاومتی نگاه نمی‌شود، اظهار کرد: وقتی دولت‌ها گزارشی می‌دهند اعلام می‌کنند در راستای اقتصاد مقاومتی این کار را کرده‌ایم یا اگر اسم سال جهش تولید باشد، می‌گویند در راستای جهش تولید این اقدامات را انجام داده است.

وزیر اسبق وزارت صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از اینکه مسئولین نسبت به اقتصاد مقاومتی به صورت آئین وار برخورد می‌کنند، گفت: مسئولان به محتوای اقتصاد مقاومتی و شعارهای سال کاری ندارند و تنها به اسم آن احترام می‌گذارند و نامش را تکرار می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه اقدامات دولت‌ها تا حد زیادی با نظریات اقتصاد مقاومتی متغایر است، بیان کرد: مسائل اقتصادی ساده نیستند و نمی‌توان با یک رابطه خطی بین یک مشکل و یک راه حل ارتباطی برقرار کرد. مسائل اقتصادی از پیچیدگی‌های فراوانی رنج می‌برند و درگیر جزئیات و حاشیه‌های زیادی هستند.

کد خبر: ۷۴٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha