۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
صید ماهیان استخوانی در دریای مازندران به ۹۹۰ تن رسید
در گفتگو با بازار مطرح شد:

صید ماهیان استخوانی در دریای مازندران به ۹۹۰ تن رسید

ساری - مدیرکل شیلات مازندران گفت: میزان صید ماهیان استخوانی در استان به ۹۹۰ تن رسیده که رشد ۱۷ درصدی داشته است.

 ولی الله محمدزاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به روند روبه رشد و وضعیت مطلوب صید و صیادی در استان مازندران، میزان صید ماهیان استخوانی از ابتدای فصل صید تاکنون را ۹۹۰ تن اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه فصل صید سال قبل رشد ۱۷ درصدی داشته است.

وی ارزش اقتصادی میزان صید ماهیان استخوانی را بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: درآمد صیادان از سبد صبد در سال جاری افزایش یافته است.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه سالانه میلیون قطعه بچه ماهی توسط شیلات در رودخانه های منتهی به دریا در استان رهاسازی می‌شود، خواستار تلاش و همدلی برای حذف عوامل آلودگی ها در دریا شد و گفت: آلودگی ها بر شمار جمعیت آبزیان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

محمدزاده، احداث استخر در اراضی حاشیه جایگاه های پره و شیل گذاری را از جمله طرح ها برای تکثیر طبیعی ماهیان بیان کرد و گفت: امیدواریم با همکاری جوامع محلی و صیادی بتوانیم شمار و میزان تکثیر طبیعی آبزیان را رشد دهیم.

وی با اظهار اینکه صید غیرمجاز به بنیان اقتصادی صید و صیادی لطمه می زند، خواستار مقابله جدی با این پدیده شد و از عملکرد یگان حفاظت شیلات در کشفیات و برخورد با قاچاق صید تقدیر کرد.

چهار هزار صیاد در قالب ۵۳ تعاونی از ۱۵ مهرماه تا ۲۰ فروردین به صید ماهیان استخوانی در دریای خزر می پردازند.

کد خبر: ۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha