۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
اولین پایانه صادرات محصولات کشاورزی کشور افتتاح شد
در جویبار؛

اولین پایانه صادرات محصولات کشاورزی کشور افتتاح شد

جویبار- اولین پایانه صادرات محصولات کشاورزی مدرن ومکانیزه با ظرفیت بسته بندی وسورتینگ ۹۰ هزار تن محصولات به صورت ویدئوکنفرانسی توسط رئیس جمهور در جویبار افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، فاز یک اولین پایانه صادراتی به وسعت ۳۱ هکتار و با سرمایه گذاری ۷۲۰ میلیارد توماین صبح پنجشنبه با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور در جویبار افتتاح شد.

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صمت مازندران در حاشیه افتتاح این پایانه شمار اشتغال ایجاد شده در این مرکز را ۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: برای اجرای آن بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

وی راه اندازی این پایانه صادراتی را در ارتقای صادرات استان مهم برشمرد و گفت: در سال جاری بیش از ۵۵۵ هزار تن انواع کالاها از استان به بازارهای خارجی صادر شد.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور  نیز در افتتاح پایانه صادراتی روماک گستر، این طرح را کار ارزشمندی برای تجارت، کشاورزی ومعرفی بهتر ایران به منطقه وجهان دانست و گفت:وقتی نام ایران بر روی محصول صنعتی وخدمات باشد، بهتر به آن اعتماد می شود.

وی ارائه محصول باکیفیت را در تبلیغ فرهنگ و ارتقای جایگاه ایران موثر دانست و گفت: این کار نوعی از قدرت ملی است زیرا قدرت ملی به جایگاه ایران دراذهان مردم در سراسر جهان نیز بستگی دارد.

رئیس جمهور اظهار داشت: وقتی نام ایران روی محصولی باشد به کیفیت، بهداشت وسلامت آن اعتماد می شود.

وی خواستار ایجاد وراه اندازی پایانه هایی نظیر روماک گستر در مناطق مختلف کشور شد.

به گزارش بازار، پایانه صادرات محصولات کشاورزی کشور توسط بخش خصوصی با مساحت ۳۱ هکتار در جویبار احداث شد و برای آن ۷۲۰ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

کد خبر: ۷۴٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha