۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
بازگشت هزار و ۳۶۵ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

بازگشت هزار و ۳۶۵ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید

رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بازگرداندن یک ‌هزار و ۵٠٠ واحد صنعتی کوچک و متوسط به عرصه تولید از برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال جاری بوده که تا کنون یک‌ هزار و ٣۶۵ واحد از این تعداد به عرصه تولید بازگشته‌ است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، علی رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در نشست هم اندیشی با تولید کنندگان شهرک صنعتی خوی افزود: با این آمار، ٩١ درصد واحدهای در برنامه به عرصه تولید برگشته و بقیه واحدهای راکد نیز به‌تدریج وارد چرخه تولید می‌شوند.

وی اضافه کرد: با راه ‌اندازی این تعداد واحد تولیدی، زمینه اشتغال برای بیش از ١٢ هزار و ٨۶١ نفر فراهم شده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به این‌که اعتبار خاصی برای این واحدها درنظر گرفته نشده است، ادامه داد: با توجه به این‌که مشکل واحدهای در رکود متفاوت و بیشتر مسائل تأمین نقدینگی، بازاریابی، خدماتی و ارزیابی ملکی است، این مشکل‌ها با مساعدت و همکاری طرفین حل و فصل می‌شود.

رسولیان اظهار داشت: امروز یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و مسئولان، ایجاد اشتغال در کشور است؛ لذا اگر ما می‌خواهیم اشتغالزایی پایدار داشته باشیم، باید توان و ظرفیت تولیدی خود را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: هر بنگاه اقتصادی که توانسته است با مشارکت مردم به‌وجود بیاید، در حوزه تولید و اشتغال پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سال جهش تولید افزود: ما باید از فعالان اقتصادی حمایت کنیم تا تولیدات بیشتری در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

رسولیان یکی از مشکلات اقتصادی واحدهای صنعتی را تحریم‌های ظالمانه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان و اضافه کرد: هدف تحریم‌های حداکثری دشمنان این بود که اقتصاد کشورمان را فلج کنند، ولی تولید کنندگان ما علی‌رغم مشکلات وارداتی نگذاشتند تا چرخه‌های تولید کشور راکد بمانند.

وی ادامه داد: امروز کشور ما توانسته است با تولید محصولات باکیفیت در بازارهای قوی بین‌المللی رقابت کند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: در طی سال گذشته از ۲۸ رسته تولیدی، ۲۰ رسته پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند.

رسولیان با اشاره به شرایط شیوع بیماری کرونا و تأثیرپذیری اقتصاد کشور از آن گفت: کرونا فعالیت اقتصادی تمامی کشورها را تحت تأثیر قرار داده است، به‌طوری که امروز رشد اقتصادی بسیاری از کشورها روند نزولی را دنبال می‌کند، ولی خوشبختانه کشور ما نسبت به سایر کشورها علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه روند خوبی را طی می‌کند.

وی تصریح کرد: مردم و تولید کنندگان ما روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌اند، ولی این سختی‌ها سبب شد تا تولید ملی پخته تر و کارآمدتر شود و آمار اقتصادی و تولیدی کشورمان رو به بهبودی برود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: ما باید با حمایت از فعالیت‌های علمی و پژوهشی و واحدهای دانش بنیان، توان و ظرفیت تولیدی خودمان را افزایش دهیم.

رسولیان افزود: ما درصدد هستیم تمام زیرساخت‌های لازم را مهیا کنیم تا تولید کنندگان ما دغدغه‌ و مشکلی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: با سازمان ملی استاندارد تعاملات زیادی در جهت افزایش توان کمی و کیفی محصولات تولیدی خواهیم داشت تا بتوانیم در بازارهای جهانی سخن برای گفتن داشته باشیم.

کد خبر: ۷۴٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha