۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
مبارزه ایران علیه مزارع ماینینگ| «بیت کوین» مقصر اصلی مصرف بالای برق
استاندارد اتریش عنوان کرد

مبارزه ایران علیه مزارع ماینینگ| «بیت کوین» مقصر اصلی مصرف بالای برق

دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در مورد ارزهای رمزنگاری شده مثبت است و تا همین اواخر حتی می شد از سهمیه برق یارانه ای برای تولید ارزهای رمزپایه استفاده کرد.

به گزارش بازار به نقل از استاندارد اتریش؛ بنا به گزارش سازمان آب و هوا، امسال زمستان در تهران نسبت به سال های گذشته چندان سرد نیست، اما مصرف برق در کلانشهرهای ایران به سرعت در حال افزایش است. نتیجه این امر مه دود و قطعی برق شده است.

مطمئنا یک دلیل، تحریم های شدید و در نتیجه استفاده روزافزون از برق است. اما مقامات رسمی ایران افزایش استخراج بیت کوین را مقصر اصلی دانسته و این نظریه را با ارائه آمار ثابت می کنند.

به لحاظ نظری، دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در مورد ارزهای رمزنگاری شده مثبت است و تا همین اواخر حتی می شد از سهمیه برق یارانه ای برای تولید ارزهای رمزپایه استفاده کرد.

بیت کوین حتی به عنوان جایگزینی برای دلار آمریکا در نظر گرفته می شد. اما اکنون این دوران به پایان رسیده و گفته می شود مقامات ایرانی برای جبران کمبود برق چندین مزارع ماینینگ را توقیف کرده اند.

شبکه برق از چندین دهه پیش نوسازی نشده و وضعیت نامطلوبی دارد. همچنین به دلیل افزایش تقاضا، نیروگاه ها مجبور می شوند از سوخت های بی کیفیت استفاده کنند که به تشکیل مه دود در شهرهای ایران منجر می گردد.

روزنامه واشنگتن پست در پایان ژانویه با یک متخصص رمزنگاری ایرانی تماس گرفت. وی گفت میزان مصرف سرورهای استخراج نسبتا کم بوده و مقصر اصلی، زیرساخت های ضعیف می باشند.

کد خبر: ۷۴٬۶۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha