۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
کمبود مرغ در استان بوشهر/ ظرفیت تولید دو برابر مصرف است
گزارش بازار؛

کمبود مرغ در استان بوشهر/ ظرفیت تولید دو برابر مصرف است

بوشهر- استان بوشهر در حالی طی روزهای اخیر با کمبود مرغ روبرو شده که ظرفیت تولید مرغ در استان چیزی حدود دو برابر مصرف آن است.

به گزارش خبرنگار بازار، مردم استان بوشهر طی روزهای گذشته برای تامین مرغ مورد نیاز خود با کمبودهایی روبرو بودند و در برخی از فروشگاه‌ها هیچ مرغی وجود نداشت.

این کمبود مرغ موجب نارضایتی مردم استان بوشهر شده بود و این در حالی بود که میزان تولید روزانه مرغ در استان بوشهر حدود دو برابر میزان مصرف است.

انتظار مردم این است که نظارت و کنترل کافی بر بازار و تولیدکنندگان صورت گیرد تا اول نیازهای داخل استان تامین شود و سپس اقدام به خروج این محصولات از استان شود.

جبران کمبودها در بازار
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در ارتباط با وضعیت تولید و توزیع مرغ در استان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: به منظور تامین مرغ مورد نیاز استان تلاش گسترده‌ای شده تا کمبودهای بازار در سریع‌ترین زمان جبران شود.

احمد جهانگیرلو با اشاره به انجام دو میلیون قطعه جوجه‌ریزی در ماه‌های دی و بهمن در استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی از تولیدکنندگان به خاطر قیمت بیشتر مرغ در استان‌های همسایه اقدام به ارسال کرده بودندع دو روز شاهد کمبود مرغ در استان بودیم.

وی با بیان اینکه اکنون هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد تصریح کرد: ظرفیت تولید مرغ در استان بوشهر روزانه ۱۵۰ هزار تن است و میزان مصرف مرغ در استان نیز ۷۰ هزار تن است و مازاد بر نیاز استان به خارج از استان ارسال می‌شود.

تامین مرغ شب عید
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: سن پائین مرغ‌ها برای کشتار یکی از دلایل اصلی کمبود مرغ در استان بود که اکنون به روال عادی برگشته است.

وی از افزایش ۲۵ درصدی میزان جوجه‌ریزی برای ایام عید امسال خبر داد و افزود: برای اینکه در این ایام کمبود مرغ گرم در استان وجود نداشته باشد، دو میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام می‌شود.

کد خبر: ۷۴٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha