۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
صعود ۲۶ پله‌ای ایران در حوزه کارافرینی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

صعود ۲۶ پله‌ای ایران در حوزه کارافرینی

شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بخش کارافرینی در میان ۱۳۷ کشور ایران ۲۶ پله صعود کرده است.

به گزارش بازار، محمد شریعتمداری در مراسم تقدیر از منتخبان جشنواره کارافرینان برتر ملی افزود: تامین رشد پویا و بهبود شاخص‌های اقتصادی از مهمترین سیاست‌های اقتصاد مقومتی از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده و کارافرینی یکی از راه‌های وصول به اقتصاد مقاومتی است.

شریعتمداری گفت: نقش کارافرینی خلاق در رشد اقتصاد کشور بسیار موثر است، گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع از طریق تشویق کارافرینی محقق می‌شود و اگر این کار صورت نگیرد اقتصادمان بصورت سنتی خواهد بود.

وی گفت: بی توجهی به بازار کار نوعی بی تعهدی است و ایندگان ما را نخواهند بخشید، چون وظیفه دولت‌ها ریل گذاری برای کارافرینی است.

وزیر تعاون اظهار کرد بر پایه این اعتقاد بود که شاهد راه اندازی بنیادهای دولتی و خصوصی در سراسر کشور هستیم و رتبه ایران از طریق شاخص‌های جهانی در میان ۱۳۷ کشور ۲۶ پله صعود کرده است و در پله ۶۴ قرار داریم.

شریعتمداری افزود: الگوسازی برای جوانان و ایجاد زیست بوم مناسب برای کارافرینی از جمله اقداماتی است که شروع کرده ایم و با قدرت ادامه می‌دهیم.

وی گفت: کانون‌های کارافرینی در استان‌ها اتاق فکر مدیران دولتی در سطح ملی و محلی هستند و برای الگوسازی در کارافرینی نیاز به همکاری رسانه ملی داشتیم و خوشحالیم که همکاری لازم انجام گرفت و در برنامه میدان جامعه کارافرینی کشور را مورد حمایت قرار داد.

وی گفت: اولین سالی است که جشنواره کاریکاتور کارا را در سطح کشور برگزار می‌کنیم و اینکه دولت بپذیرد بخشی از جامعه از عملکرد دولت انتقاد کنند اقدام مهمی است. تشکیل اتاق ملی اصناف کشور یک تشکل ملی است و جامعه هنرمندان کشور هم برای اولین بار انجمن‌های صتفی را به رسمیت شناختیم.

شریعتمداری افزود: افتخار می‌کنیم گوش شنوا برای همه اقشار جامعه هستیم.

کد خبر: ۷۴٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha