۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
شرکت آب منطقه ای همدان زیان ده شده است/ پیشی گرفتن هزینه از درآمد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان:

شرکت آب منطقه ای همدان زیان ده شده است/ پیشی گرفتن هزینه از درآمد

همدان - ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: امسال درآمد شرکت آب منطقه ای همدان ۲۵۰ میلیارد ریال و هزینه‌های آن ۲۷۵ میلیارد ریال بوده و این شرکت عملا شرکتی زیان ده است.

منصور ستوده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای همدان مطالعه و اجرای طرح های تملک دارایی سرمایه در بحث تامین آب و اجرای خطوط انتقال آب و همچنین حفاظت و بهره برداری از منابع آب را عهده دار است، گفت: این شرکت از نظر توان مدیران و کارشناسان در زمینه انجام وظیفه در تامین و حفاظت از منابع آب در استان و کشور جایگاه ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: اعتبارات شرکت های دولتی در دو بخش هزینه ای و طرح های تملک دارایی سرمایه است که برابر بودجه سال ۱۳۹۹ در بخش اعتبارات هزینه ای، درآمد این شرکت ۲۵۰ میلیارد ریال بوده و هزینه‌های آن ۲۷۵ میلیارد ریال بوده است و این شرکت عملا شرکتی زیان ده است.

بخش کشاورزی از سال ۱۳۸۳ از پرداخت حق نظاره معاف شده و به همین دلیل بخش عمده ای از درآمد شرکت را از دست داده ایم

ستوده با بیان اینکه بخش کشاورزی از سال ۱۳۸۳ از پرداخت حق نظاره معاف شده و به همین دلیل بخش عمده ای از درآمد شرکت را از دست داده ایم، گفت: هر ساله بخشی از کمک زیان از دولت دریافت می‌شود اما در سال های اخیر این کمک زیان به شدت کاهش پیدا کرده و به دنبال ایجاد درآمدهای مختلف از منابع مختلف هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: ۱۹۵ نفر نیروی انسانی در این شرکت مشغول به کار هستند و در بخش اعتبارات طرح های تملک نیز پروژه های مهم و تاثیرگذاری مانند سد خرمرود تویسرکان، سد نعمت آباد اسدآباد و سد گرین نهاوند که بزرگترین پروژه های سدسازی در استان همدان محسوب می شوند اجرا شده یا در حال اجرا است.

وی بابیان اینکه خطوط آبرسانی مهمی از جمله آبرسانی از سد کلان به ملایر، آبرسانی به تویسرکان و آبرسانی از سد تالوار به همدان به عنوان بزرگترین پروژه آبرسانی که در حال حاضر ۳۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و برای ادامه پروژه حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است در دستور کار قرار گرفته اما آبرسانی از سد کلان به ملایر به اتمام رسیده و در دست افتتاح است.

احداث دو تصفیه خانه به روش BOT توسط بخش خصوصی
ستوده یادآور شد: احداث دو تصفیه خانه شامل اجرای تصفیه خانه آب شرب تویسرکان و تصفیه خانه آب شرب ملایر به روش BOT توسط بخش خصوصی در حال انجام است ضمن اینکه اجرای تصفیه خانه ملایر به اتمام رسیده و امسال با کمک وزیر نیرو افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: در مجموع اعتبارات طرح های تملک سالجاری ۸۱ میلیارد تومان است که احتمالا ۲۵ میلیارد تومان دیگر نیز به آن افزوده خواهد شد و به ۱۰۶ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ خواهد رسید.

وی بیان کرد: این پروژه های مهم و تاثیرگذار باید یک بدنه کارشناسی و مدیریتی قوی داشته باشد که بتواند این زیرساخت‌ها را در استان همدان به نحو احسن انجام دهد.

کد خبر: ۷۴٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha