۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
منابع بانکی طرح جهش تولید و تامین مسکن نباید منحرف شود
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی:

منابع بانکی طرح جهش تولید و تامین مسکن نباید منحرف شود

قاضی زاده هاشمی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از تامین منابع برای طرح جهش تولید و تامین مسکن مربوط به تزریق منابع بانکی است که باید دقت شود که انحراف در این منابع صورت نگیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی‌ها ایراداتی را به «طرح جهش تولید و تامین مسکن» وارد می‌دانند و بیان می‌کنند که تورم زا خواهد بود، اشاره کرد و گفت: نمایندگان اقتصاددان مجلس معتقدند که ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پایه پولی را افزایش می‌دهد؛ لذا این امکان را ایجاد می‌کند که تورم شکل بگیرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس افزود: اما  چنین موضوعی مورد بحث بوده که اگر نقدینگی خلق شود چون در جهت تولید قرار خواهد گرفت، بنابراین باعث خواهد شد که هزینه‌های مسکن کاهش پیدا کند و  اثر ضد تورمی هم به دنبال خواهد داشت، اما اینکه در مجموع تورم زا باشد یا ضد تورم نیاز به محاسبات اقتصادی دارد.

نائب رئیس کمیسیون مجلس وشرای اسلامی اظهار کرد: بخشی از تامین منابع برای این طرح مربوط به تزریق منابع بانکی است که باید دقت شود که انحراف در این منابع صورت نگیرد؛ یعنی اینکه منابع در جهت تولید مسکن اخذ شود، اما صرف این کار نشود؛ قطعا تورم زا خواهد بود؛ ضمن اینکه اگر باعث تولید مسکن شود با توجه به ایجاد اشتغالی که در زنجیره تامین مصالح، کارگر و ... شکل می‌دهد به طور عمومی آثار ضد تورمی در پی خواهد داشت.

کد خبر: ۷۴٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha