۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
ورود صنعت خودرو به بورس زمینه رقابت را فراهم می‌کند
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ورود صنعت خودرو به بورس زمینه رقابت را فراهم می‌کند

جدی، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: باید برای سرپانگه داشتن صنعت خودروسازی به صورت تدریجی زمینه رقابت را برای خودروسازان فراهم کنیم.

به گزارش بازار، علی جدی ایده آل عرضه خودرو را وجود رقابت در تولید و بازار و حذف قیمت دستوری دانست و در عین حال گفت: متأسفانه گرفتار صنعت خودرویی هستیم که در دهه های گذشته به شیوه های عرضه موجود عادت داشته است و نتوانسته است خود را به بازارهای جهانی عادت بدهد.

وی با بیان اینکه ممکن است اگر بخواهیم صنعت خودرو را وارد فاز رقابتی کنیم، این صنعت زمین بخورد و خودروسازان نتوانند به تولید ادامه دهند، عنوان کرد: سناریو دیگر این است که به صورت تدریجی زمینه رقابت را برای خودروسازان فراهم کنیم. درواقع به نوعی با برخی از اقدامات از جمله فروش خودرو در بورس قصد داریم خودروسازان را از فضای سنتی گذشته دور کنیم و شرایط رقابتی را در فروش خودرو ایجاد کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد فضای رقابتی از عدم وجود راه حل های مشخص در این زمینه گفت و بیان کرد: یک نوع فضای رقابتی ایجاد رقابت در بین تولیدکنندگان داخلی است و در کنار آن واردات برخی از خودروهای خارجی را داشته باشیم. همچنین باید تولیدکنندگان بخش خصوصی را وارد رقابت و عرصه تولید خودرو کنیم.

وی با تصریح بر اینکه واردات خودرو باید نقش تنظیم گری داشته باشد، اظهار کرد: خودروسازان و قطعه سازان خیلی نگران واردات نیستند اما برخی از مسئولین گمان می کنند اگر واردات ممنوع باشد می تواند به تولید کمک کند و باعث تقویت آن شود.

کد خبر: ۷۴٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یعقوب شمسی IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      0 0
      یه کم زوربزنیدرشوه خوبی ازمافیای خودرودریافت می کنید.خسته نباشین دلاور