۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
اختصاص زمین‌های بلااستفاده بنیاد مستضعفان برای مسکن محرومان
رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد

اختصاص زمین‌های بلااستفاده بنیاد مستضعفان برای مسکن محرومان

فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان گفت: به سمتی پیش می‌رویم که بنیاد مستضعفان زمین‌های راکد و بلااستفاده نداشته باشد و همه را برای مسکن محرومان اختصاص دهد.

به گزارش بازار، سید پرویز فتاح در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری با بنیاد مسکن در زمینه ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان، در جمع خبرنگاران افزود: این زمین‌ها ممکن است برای انبوه سازی نیز بسیار موثر باشد که در حال پیگیری است.

وی گفت: مجموع تعهدات نقدی بنیاد مستضعفان برای مسکن محرومان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بلاعوض است که در مدت ۲ سال انجام خواهد شد.

فتاح با بیان اینکه به تفاهم نامه ساخت ۲۰ هزار مسکن محرومان قانع نیستیم افزود: با توافق با بنیاد مسکن، افزون بر این تفاهم نامه، مسکن خواهیم ساخت.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی دفتر مسکن محرومان بسته می‌شود افزود: در این زمینه همه مسئولیت بر عهده بنیاد مستضعفان نیست.

فتاح با تاکید بر اینکه خانه دار شدن همه محرومان و خانواده‌های ضعیف، آرزوی ما است گفت: حتما نظام اسلامی می‌تواند از عهده این کار برآید که البته کار سختی است.

وی با تاکید بر اینکه، این تفاهم نامه گام کوچکی برای خانه دار شدن اقشار ضعیف جامعه است گفت: برخورداری از حق مسکن، یکی از اصول قانون اساسی کشورمان برای همه خانواده‌های ایرانی است لذا با توجه به شرایط موجود، خانه دار شدن همه خانواده‌های ضعیف جامعه، نیازمند بسیج همه نهادها، بانک‌ها و امکانات دولت است.

وی افزود: واقعیت این است که محرومان با این گرانی‌های افسار گسیخته یا نمی‌توانند خانه دار شوند و یا به سختی می‌توانند.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه دولت اقداماتی در جهت تامین مسکن محرومان انجام داده است گفت: امیدواریم دولت آینده هم نگاه بسیار مثبت تری نسبت به مسکن محرومان داشته باشد تا بتوانیم مردم را از این وضعیت سخت اقتصادی به ویژه در حوزه مسکن، عبور دهیم.

فتاح همچنین از اختصاص زمین‌های بنیاد مستضعفان برای انبوه سازی مسکن خبر داد و افزود: این انبوه سازی برای محرومان و طبقات متوسط جامعه خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: در بنیاد مستضعفان با کلید زدن پروژه انبوه سازی مسکن محرومان، یک نهضت در کشور ایجاد کنیم و این مهم، محقق شود.

فتاح با تاکید بر اینکه عزم بنیاد مستضعفان در ساخت مسکن محرومان جدی است گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ گام‌های موثرتری در این زمینه برداریم.

وی اضافه کرد: در آینده، سطح و وزن تفاهم نامه‌های احداث مسکن محرومان در بنیاد مستضعفان بیشتر خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین ساخت مسکن برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) را در قالب تفاهم نامه سه جانبه میان بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بنیاد مسکن از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: در این تفاهم نامه برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی، ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم.

فتاح اهدای سیمان رایگان برای حوادث غیر مترقبه و امور مناطق محروم با تشخیص بنیاد مسکن را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: تا کنون ۸۰۰ هزار تن سیمان رایگان به این امر اختصاص یافته و ۳۰۰ هزار تن از تعهد ما به بنیاد مسکن باقی مانده است.

کد خبر: ۷۴٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha