۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
 صید کیلکا و ماهیان استخوانی در مازندران ۲۳ درصد کاهش یافت
مدیرکل شیلات مازندران:

صید کیلکا و ماهیان استخوانی در مازندران ۲۳ درصد کاهش یافت

بابلسر- اسحاقی، مدیرکل شیلات مازندران میزان صید کیلکاماهیان را در سال جاری در دریای خزر ۱۱ هزار تن ذکر کرد و گفت: صید انواع ماهیان از جمله کیلکا و استخوانی در استان ۲۳ درصد کاهش یافته است.

حسن اسحاقی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به کاهش ۳۱ درصدی صید ماهیان کیلکا و ۲۳ درصدی ماهیان استخوانی در استان اظهار داشت: امسال تاکنون ۱۱ هزار تن ماهی کیلکا در استان صید شده است.

وی شمار صیادان ماهیان استخوانی وپره را بیش از چهار هزار نفر و صیادان کیلکا را ۴۰۰ نفر بیان کرد و گفت: سرانه صید ماهیان کیلکا به ازای هر شناور ۲۵۲ تن است که نسبت به گذشته کاهش داشته است.

اسحاقی کاهش شب ها وروزهای دریانوردی درپی ناپایداری جوی، صید غیرمجاز، گونه مهاجم شانه دار را از جمله دلایل کاهش صید ماهیان استخوانی و کیلکا در استان یاد کرد و گفت: در بخش ماهیان استخوانی نیز امسال تاکنون بیش از هزار و۴۰۰ تن ماهی صید شد که نسبت به قبل کاهش داشته است.

مدیرکل شیلات مازندران در عین حال اظهار داشت: صادرات محصولات شیلات به رغم کاهش صید امسال در استان افزایش یافته و بیش از هشت هزار تن محصول به ارزش ۱۸ میلیون دلار روانه بازارهای خارجی شده است.

کد خبر: ۷۴٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha