۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
کاهش ۱۷ درصدی جوجه‌ ریزی در زنجان
رئیس جهاد کشاورزی زنجان اعلام کرد:

کاهش ۱۷ درصدی جوجه‌ ریزی در زنجان

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان از کاهش ۱۷ درصدی جوجه ریزی در استان طی بهمن ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه زنجان یکی از استان‌های پاک در بحث شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است،گفت: برای رعایت این مسئله سخت‌گیری‌های بسیاری انجام می‌شود و اقدامات پیشگیرانه در دستور کار است. 

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۷۸ روز کشتار مرغ در زنجان انجام شده است، اظهار کرد: به صورت میانگین روزانه ۱۷۲ تن مرغ زنده به کشتارگاه‌ها ارسال شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به افزایش مصرف گوشت مرغ در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر مصرف گوشت مرغ از ۴۶ تن به ۵۶ تن رسیده است. 

تاراسی قیمت مصوب  گوشت مرغ گرم در استان زنجان را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: در مواردی فروش گوشت مرغ گرم به قیمت ۲۷ هزار تومان نیز گزارش شده است. 

وی به جوجه‌ ریزی‌های انجام شده در زنجان اشاره کرد و یاد آور شد: در بهمن ماه یک میلیون و ۷۶۰ هزار جوجه ریزی انجام شده و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته دو میلیون و ۱۷۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان تصریح کرد: این میزان جوجه‌ریزی  در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد دارد.

تاراسی با بیان اینکه در زنجان مشکل کمبود تخم‌مرغ وجود ندارد، ابراز کرد: در هفته ۱۰ تن تخم مرغ از قم و ۲.۵ تن از قزوین برای تامین نیاز استان وارد می‌شود.

کد خبر: ۷۴٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha