۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
قوانین جدید بازار؛ شوک مثبت این هفته بورس| شرایط بنیادی بازار خوب است
تحلیل روزانه بورس به بیان کارشناس؛

قوانین جدید بازار؛ شوک مثبت این هفته بورس| شرایط بنیادی بازار خوب است

قلی پور، متخصص بازار سرمایه معتقد است: قیمت‌های جهانی نفت و فلزات در شرایط عالی هستند و امروز نرخ‌های بورس کالا برای فولادی‌ها هم خوب بود، گزارش‌های پالایشگاهی‌ها عالی بود و بودجه نیز پس از کش و قوس فراوان مصوب شد؛ شرایط بازار به سمت مثبت پیش خواهد رفت.

بازار؛ گروه بورس: در معاملات روز جاری، نمادهای «برکت»، «فملی»، «شبندر»، «فولاد»، «خساپا»، «غزر» و «ولپارس» بیشترین تراکنش را در میان نمادهای بازار امروز داشتند. نمادهای فارس»، «فولاد»، «فملی»، «شستا»، «کچاد»، «تاپیکو» و «شپنا» هم بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص کل بازار داشتند.

در میان نمادهای فولادی، نمادهای «فجر»، «فخوز»، «فپنتا»، «فسازان» و «کویر» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند و تنها دو نماد «فنورد» و «فخاس» افزایش قیمت داشتند. علاوه بر این، نمادهای «ذوب» و «ارفع» هم در بازار فرابورس کاهش قیمت را در سهم‌های خود تجربه کردند.

مهدی قلی‌پور، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با روند معاملات روز جاری این بازار اظهار داشت: به نظر می‌رسد بازار در حال اصلاح شوک مثبت هفته قبل و شنبه بخاطر اعمال دستورالعمل‌های جدید سازمان بورس است و توقف رشد ارز هم موتور بازار را خاموش کرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، سهم‌های کوچک در رشد هفته اخیر جامانده بودند و برای همین، شاخص هم‌وزن عملکرد بهتری از خود به جای گذاشت، ولی سهام بزرگی که هفته قبل شاخص کل  را بالا بردند اصلاح داشتند.

وی معتقد است که توقف ارز و بالا ماندن نرخ سود بانکی همچنان مهمترین عوامل کاهنده بازار هستند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: قیمت‌های جهانی نفت و فلزات در شرایط عالی هستند و امروز نرخ‌های بورس کالا برای فولادی‌ها هم خوب بود، گزارش‌های پالایشگاهی‌ها عالی بود و بودجه نیز پس از کش و قوس فراوان مصوب شد، لذا اگر در بازار ارز نوسان غیر عادی نداشته باشیم، شرایط با ثبات خواهد بود. تصور این است که آخر هفته شرایط بازار بهتر باشد.

کد خبر: ۷۴٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha