۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
 ۱۵ درصد از منابع بانک‌های غیرتخصصی باید به کشاورزی اختصاص یابد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

۱۵ درصد از منابع بانک‌های غیرتخصصی باید به کشاورزی اختصاص یابد

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بانک‌ها سهم کشاورزی را نمی‌دهند، گفت: ۱۵ درصد از منابع بانک‌های غیرتخصصی باید به کشاورزی اختصاص یابد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی اظهار داشت: در سطح استان مقرر شد تا تحویل و تامین آب کشاورزی برای مجتمع‌های گلخانه‌ای در اولویت کاری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی قرار گیرد و هیچ‌گونه محدودیت منابع آبی با توجه به بهره وری آبی که دارند وجود نداشته باشد.

وی، ادامه داد: با توجه به این موضوع که سهم بری فصل کشاورزی استان از سایر استان‌ها به مراتب کمتر می‌باشد، تجدید نظر در سهم بری فصل کشاورزی از اعتبارات استانی یکی دیگر از مصوبات جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بود که دستور عملیاتی شدن این امر نیز از طرف محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی صادر شد.

فتحی افزود: براساس قوانین و مقررات موجود باید ۱۵ درصد از منابع بانک‌های غیرتخصصی به بخش کشاورزی تعلق یابد طبق برآوردهای انجام شده این رقم در حال حاضر در حدود ۸ درصد می‌باشد که مقرر شد منبعد این رقم به صورت ۱۵ درصدی عملیاتی شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ارتباط با صدور پروانه‌های مربوط به بخش کشاورزی، گفت: الزام پروانه ساخت که از طرف استانداری و بخشداری‌ها برای فعالین و سرمایه گذاران این بخش تعیین شده بود، حذف و مقرر گردید تا این موضوع از طریق سازمان نظام مهندسی کشاورزی اقدام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این نکته که افزایش میزان سرمایه گذاری صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی از طریق تامین منابع از دیگر مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بود، اظهار نمود: در نهایت مقرر شد تا انجام کشاورزی قراردادی با محوریت اتاق ایران و ترغیب و تشویق کشاورزان در اولویت سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی قرار گیرد.

کد خبر: ۷۴٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha