۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
ارجاع لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق| دولت ۷ اصلاح مهم را در لایحه بودجه انجام داد
رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد

ارجاع لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق| دولت ۷ اصلاح مهم را در لایحه بودجه انجام داد

قالیباف، رئیس مجلس، با اشاره به زمان کمی که برای اتمام بررسی لایحه بودجه وجود دارد، گفت: اعضای کمیسیون تلفیق به صورت فشرده، بررسی اصلاحات دولت در لایحه بودجه را تا پایان روز جمعه به اتمام می رسانند و صحن علنی یکشنبه هفته آتی وارد بررسی جزئیات می شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی پس از تصویب کلیات لایحه اصلاح شده بودجه سال ۱۴۰۰ با بیان اینکه مجلس از همان ابتدا با جلساتی که با دولت گذاشت با تفاهم و توافق موضوعات را پیش برد، گفت: لایحه اول جهت حل مشکلات مردم در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه بودجه کشور تنها تصمیم دولت نبوده و وقتی بودجه ای یکساله تصویب می شود، اقتصاد مردم را در سال آتی رقم می زنیم عنوان کرد: با این حال تعامل لازم در میانه کار اتفاق نیفتاد و کلیات لایحه بودجه در صحن علنی از سوی نمایندگان رد شد.

وی افزود: دولت مجددا لایحه اصلاحی بودجه را داد که طی آن حدود ۷ مورد اصلاح صورت گرفت که مجلس نیز امروز با رأی بالایی با اصلاحات موافقت کرد و کلیات لایحه بودجه را به تصویب رساند که اکنون این لایحه جهت بررسی اصلاحات به کمیسیون تلفیق ارسال می شود.

قالیباف ادامه داد: با توجه به زمان کمی که باقی مانده، کمیسیون تلفیق از امروز عصر تلاش خود را آغاز می کند تا با کار شبانه روزی تا پایان وقت جمعه بازنگری و تصمیم گیری برلایحه بودجه انجام شود.

وی اضافه کرد: پس از آن، لایحه در سامانه بارگذاری می شود و نمایندگان و کمیسیون ها، ۴۸ ساعت فرصت دارند تا پیشنهادات خود را ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه با احتساب رفت و برگشت مصوبات به شورای نگهبان و مجلس، زمان کمی برای اتمام کار بررسی لایحه بودجه داریم خاطرنشان کرد: بنا داریم یکشنبه هفته آینده در صحن علنی وارد بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ شویم. البته پیشنهادات نمایندگان درباره لایحه بودجه همچنان موجود است.

کد خبر: ۷۴٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha