۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
توقف تولید به دلیل نوسان نرخ ارز| اکالیپتوس و پالونیا منبعی بسیار خوب برای تولید ام دی اف و نئوپان است
یک تولید کننده نئوپان در البرز در گفتگو با بازار:

توقف تولید به دلیل نوسان نرخ ارز| اکالیپتوس و پالونیا منبعی بسیار خوب برای تولید ام دی اف و نئوپان است

کرج- سیامک نصیری افشار تولید کننده نئوپان در البرز ضمن اعلام توقف تولید در کارخانه اش، نوسان در نرخ ارز را عامل اصلی تعطیلی بسیاری از صنایع در شهرک های صنعتی عنوان کرد.

سیامک نصیری افشار در گفتگو با بازار با اعلام اینکه متاسفانه تولید شرکت ما متوقف شده است تصریح کرد:  زمانی که با دلار ۱۰۰۰ تومنی اجناس را بصورت غیر نقدی با شرایط روز بازار فروخته می شد و در بهترین شرایط اگر چک خریدار برگشت نمی شد، نوسان ارز از محل سرمایه در گردش تولید کننده توسط دولت برداشت می شد. 

وی افزود: زمانی که بدون هیچ تدبیری و بسته های حمایتی صنعتگر را به حال خودش رها می‌کنند این می شود که اغلب تولید کنندگان شهرک های صنعتی یا تعطیل و یا با حداقل ظرفیت کار می کنند.

سیامک نصیری افشار ادامه داد: امروز مشکل صنعت کشور در درجه اول سرمایه در گردش است که با تسهیلات ناقص بانک ها و بهره های تصاعدی به هیچ وجه راهکار تولید نخواهد بود و تنها فقط با تسهیلات کاملا ارزان قیمت حتی نزدیک صفر با بازپرداخت طولانی و حداقل تنفس لازم برای احیای صنعت می توان به نتیجه رسید.

وی درباره تلاش برای صادراتی کردن محصول نیز گفت: محصولات شرکت ما زمینه صادرات دارد و اگر تسهیلاتی در این خصوص از نظر واردات و صادرات در نظر گرفته شود قابل رقابت با محصولات ترک و چینی می باشد

 این تولید کننده درزمینه ظرفیت های اشتغال زایی شرکت خود نیز گفت: در صورت راه اندازی کارخانه حداقل ۲۰۰ نفر در مجموعه اورامان چوب قادر به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: دولت شرایط لازم برای اشتغال‌زایی را از طریق بخش خصوصی باید محقق کند و این مهم تحقق پیدا نخواهد کرد مگر با ایجاد کارگروه های تخصص در شهرک های صنعتی و کمک های بلاعوض و یا کم بهره.

تولید نئوپان از دورریز هرس سردرختی ها
نصیری افشار درپاسخ به این سوال که آیا کارخانه های تولید نئوپان نمی توانند مواد اولیه مورد نیاز خود را از دورریز هرس سردرختی ها که هر ساله به عنوان زباله دفع می شوند، تامین کنند، گفت: در کشور ما بیشتر تب مصرف ام دی اف بالاست و متاسفانه به دلیل بی کیفیت بودن نئوپان داخلی مصرف کنندگان کمتر تمایل به مصرف نئوپان دارند ولی درصدی از تولید نئوپان می تواند از محل سر شاخه ها هرس شده تامین گردد که سهم قابل توجهی خواهد بود.

وی درباره کشت چوب از طریق درختانی که سریع الرشد هستند نیز گفت: اکالیپتوس و پالونیا گونه های سریع الرشدی هستند که اکالیپتوس در جنوب و پالونیا در شمال کشور می‌تواند منبع بسیار خوبی برای تامین چوب کارخانجات تولید ام دی اف و نئوپان باشد و با یک برنامه ریزی دقیق می توان با زراعت چوب کشور را از این حیث بی نیاز و از غارت گونه های جنگلی که ارزشمند هستند، جلوگیری کرد.

کد خبر: ۷۴٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha