۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
افتتاح ۲۳۷ پروژه بزرگ صنعت آب و برق
وزیر نیرو خبر داد

افتتاح ۲۳۷ پروژه بزرگ صنعت آب و برق

اردکانیان، وزیر نیرو از افتتاح و بهره برداری از ۲۳۷ پروژه بزرگ در صنعت آب و برق در قالب پویش هر هفته الف ب ایران خبر داد.

به گزارش بازار، رضا اردکانیان در چهل و یکمین هفته از پویش هر هفته الف ب ایران، با اشاره به افتتاح ۲۴ پروژه آب و برق افزود: با افتتاح این پروژه ها، تعداد طرح‌های افتتاح شده از ابتدای سال تاکنون در قالب این پویش، به ۲۳۷ پروژه از ۲۵۰ طرح رسیده است.

وی گفت: این طرح‌ها با اعتباری معادل ۶۵ هزار میلیارد تومان و با همکاری بخش دولتی و خصوصی به ثمر رسیده است.

وزیر نیرو با اشاره به طرح‌هایی که در استان‌های البرز، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، لرستان و قزوین افتتاح خواهد شد ادامه داد: از ابتدای اجرای پویش #هر هفته_ الف_ب_ ایران (از مهرماه سال ۹۸) تا کنون ۴۶۴ پروژه با اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسیده که البته این دستاورد در سخت‌ترین سال‌های تحریم به ثمر رسیده است.

اردکانیان با اشاره به اهمیت پروژه‌های صنعت برق با توجه به نقش زیرساختی آن‌ها گفت: از مجموع ۹ پروژه استان قزوین، تصفیه خانه فاضلاب روستایی اهمیت بیشتری دارد، زیرا تا پیش از ادغام دو شرکت آبفا شهری و روستایی موضوع فاضلاب روستایی مغفول مانده بود.

وی با بیان اینکه ایران جز کشورهای دارای کارنامه روشن در خصوص جمع آوری فاضلاب در بین کشورهای منطقه است افزود: شرکت‌های آبفا روستایی همیشه درگیر مشکلات متعددی بود که این موضوع مانع از توسعه فاضلاب روستایی شده که با ادغام دو شرکت در این بخش، به دستاوردهای خوبی دست می‌یابیم.

وزیر نیرو گفت: هم اکنون ۵۱ درصد شهرهای کشور تحت پوشش خدمات شبکه جمع آوری فاضلاب هستند و البته به زودی پروژه‌ی بزرگی نیز در تهران افتتاح می‌شود که ۳ میلیون تهرانی را از خدمات خود بهره‌مند خواهد کرد.

کد خبر: ۷۴٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha