۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
برخی حقوق ها در لایحه بودجه، ۱۴ برابر افزایش یافته است
نماینده مردم ملکان در مجلس:

برخی حقوق ها در لایحه بودجه، ۱۴ برابر افزایش یافته است

موسوی، نماینده مردم ملکان در مجلس، با تاکید بر اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به محرومیت زدایی، در بودجه نباید فراموش شود، گفت: درآمدهای نفتی در بودجه ۱۹۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده و این به معنای اتکای بودجه به نفت است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید علی موسوی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی  در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه با تغییرات اصلاحی دولت برای سال ۱۴۰۰، در مخالفت با این لایحه گفت: نباید تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص بودجه را فراموش کنیم، زیرا تاکید کردند که بودجه باید از درآمدهای نفتی جدا باشد، به ویژه هزینه های جاری آن، اما متاسفانه درآمدهای نفتی در بودجه ۱۹۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده، در حالی که بودجه عمرانی ۱۰۴ هزار میلیارد تومان است و این به معنای عدم توجه به اشتغال و رفع بیکاری جوانان است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم افزود: در بند (ب) تبصره ۵ آمده است که اصل سود و هزینه های مربوط به انتشار اوراق با پیشتیبانی فروش نفت قابل پرداخت است، یعنی سال ۱۴۰۰ زمان وصول اوراق می رسد و باید آن را از درآمدهای نفتی وصول کنیم و این به معنای کسری بودجه و وابستگی بودجه به نفت است.

نماینده مردم ملکان در مجلس یازدهم ادامه داد: متاسفانه شیب بودجه به سمت محرومیت زدایی نیست، در حالی که مقام معظم رهبری در این مورد تاکید دارند؛ در یکی از بندهای اصلاحیه برخی حقوق ها ۱۴ برابر افزایش یافته و باعث افزایش حقوق های نجومی می شود.

موسوی با انتقاد از اینکه در اصلاحیه بودجه به معیشت مردم کمتر توجه شده است، تصریح کرد: باید در جنگ اقتصادی توجه ویژه ای به معیشت مردم به ویژه اقشار کم درآمد داشته باشیم و در واقع انتظار داریم نمایندگان با کلیات اصلاحیه مخالفت کنند.

کد خبر: ۷۴٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha