۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
دولت متعهد شده ظرف ۶ ماه ارز ترجیحی را حذف کند
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس:

دولت متعهد شده ظرف ۶ ماه ارز ترجیحی را حذف کند

زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس، با اشاره به اینکه دولت ۴۰ درصد دغدغه‌های مجلس را در لایحه بودجه اصلاح کرده است، گفت: دولت متعهد شده ظرف شش ماه ارز ترجیحی را حذف کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه با تغییرات اصلاحی دولت برای سال ۱۴۰۰ کل کشور ضمن موافقت با کلیات آن گفت: اقدام مجلس در رد کلیات بودجه امری دقیق، منطقی و کارشناسانه بود زیرا تغییراتی که در کمیسیون تلفیق صورت گرفته بود باید از طریق دولت انجام می‌شد؛ بر این اساس باید یادآور شد ارجاع لایحه از سوی ریاست مجلس به دولت نیز امری منطقی بود زیرا دولت در این عرصه مجری است و امروز نیز مجلس در ریل اصلی خودش، که همان قانونگذاری است حرکت می‌کند.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس نشان داد حاضر نیست از جایگاه و ظرفیت‌های قانونی خودش بگذرد، بنابراین اکنون مشاهده می‌شود که دولت ۳۰ الی ۴۰ درصد دغدغه‌های مجلس در لایحه را اصلاح کرده است.

وی افزود: تغییر ۹۳ هزار میلیارد تومانی بر اساس نامه رهبر انقلاب، افزایش درآمدهای مالیاتی، رفع بی‌انضباطی در بخش ارز و همچنین کاهش برداشت از صندوق توسعه ملی به۳۶ هزار میلیارد تومان از جمله این اصلاحات است.

زنگنه اظهار کرد: همچنین دولت متعهد شده ظرف ۶ ماه ارز ترجیحی را حذف کند از این رو از دولت تشکر می‌کنیم که به قانون تمکین کرد؛ در این میان قیمتی فروش هر بشکه نفت به ۵۰ دلار رسیده که این امر نیز منطقی‌تر شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین باید یادآور شد در بودجه اصلاح شده کسری تراز مالیاتی کاهش یافته که بیانگر قرار گرفتن مسیر دولت در مسیر مجلس است.

کد خبر: ۷۴٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha