۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
دولت علت افزایش هزینه‌کردها در لایحه اصلاحی را شفاف بیان کند
عضو هیات رئیسه مجلس:

دولت علت افزایش هزینه‌کردها در لایحه اصلاحی را شفاف بیان کند

سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه لایحه اصلاحی دولت سوالات زیادی را ایجاد کرده است، گفت: دولت علت افزایش هزینه کردها در لایحه اصلاحی را شفاف بیان کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه با تغییرات اصلاحی دولت برای سال ۱۴۰۰، در مخالفت با کلیات این لایحه، ضمن تشکر از دولت بابت ارائه این اصلاحیه گفت: این اصلاحیه سوالاتی را ایجاد کرده است که دولت باید پاسخگوی این سوالات باشد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در لایحه بودجه برای مصارف ۸۴۱ هزار میلیارد در نظر گرفته شده بود که در این اصلاحیه به ۸۵۴ هزار میلیارد افزایش یافته است. دلیل این افزایش چه می تواند باشد؟

وی افزود: همچنین در لایحه بودجه رقم هزینه کردهای دولت ۶۳۷ هزار میلیارد بود که در این اصلاحیه این میزان به ۶۵۲ هزار میلیارد افزایش یافته است، لذا دولت باید پاسخگو باشد که دلیل این افزایش ها چیست؟ همچنین برای اعتبارات تملکی نیز ۱۱۴ هزار میلیارد در نظر گرفته شده بود که در اصلاحیه جدید،   این رقم به ۱۰۹ هزار میلیارد تومان تغییر یافته است که نزدیک به ۵ درصد افزایش دارد که دولت باید پاسخ این ابهامات را بدهد.

سلیمی بیان کرد: دولت از ارائه یک لایحه بودجه دقیق صحبت کرده است، اما باید پاسخ دهد که چه اتفاقی افتاده که در اصلاحیه ارائه شده میزان مالیات ها ۲۵ هزار میلیارد افزایش یافته است؟ همچنین درخصوص سهم شرکت ملی نفت چرا با توجه به میزان افزایش و کاهش قیمت و فروش بشکه، همواره ۱۴.۵ درصد است، چرا باید همواره به یک شکل باشد؟

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت انتظار می رود درخصوص اصلاحیه ارائه شده تمام ابهامات و سوالات مطرح شده نمایندگان را به طور کامل و شفاف پاسخ دهد.

کد خبر: ۷۴٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha