۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
کرونا رشد اقتصادی ژاپن را ۴.۸ درصد کاهش داد
در سال ۲۰۲۰؛

کرونا رشد اقتصادی ژاپن را ۴.۸ درصد کاهش داد

پیش بینی شده در طول اکتبر تا دسامبر  تولید ناخالص داخلی سه ماهه ژاپن ۳ درصد رشد کرد که افزایش ۱۲.۷ درصدی با نرخ سالانه را نشان می دهد.

به گزارش بازار به نقل از لزکو، در ژاپن ، همه گیری کووید-۱۹کمتر از بحران مالی سال ۲۰۰۸ دردناک خواهد بود. در حالی که کاهش تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۰  درچندین کشور اروپایی، از جمله فرانسه رکورد زد، ژاپن در معرض کاهش «محدود» ۴.۸ درصد قرار گرفت. این مقاومت ژاپن  در مقایسه با همسایه خود کره جنوبی، که تولید ناخالص داخلی سال گذشته فقط ۱درصد کاهش داشت، کمتر است.

 پیش بینی شده در طول اکتبر تا دسامبر  تولید ناخالص داخلی سه ماهه ژاپن ۳ درصد رشد کرد که افزایش ۱۲.۷ درصدی با نرخ سالانه را نشان می دهد.

خانوارهای ژاپنی که در نیمه اول سال از ترس بیماری در رفتن به رستوران ها و فروشگاه ها مردد بودند، در اواخر تابستان و پاییز دوباره شروع به استفاده از رستوران ها کردند. در سه ماهه چهارم تقاضا در این بخش ۲.۲ درصد افزایش یافت. در اکتبر و نوامبر تقاضا برای خودرو و به ویژه برای لوازم الکترونیکی و تلفن های هوشمند بسیار زیاد بود.

با افزایش ۱۱.۱ درصد صادرات،  شرکتها سرمایه گذاریهای خود را در طول سه ماه گذشته ۴/۴ درصد افزایش دادند.

انتظار می رود در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ تولید ناخالص داخلی ژاپن دوباره کاهش یابد. روز دوشنبه وزیر اقتصاد گفت: «اقتصاد هنوز پایین تر از سطح قبل از همه گیری است و ما فقط در نیمه راه بهبود اقتصادی هستیم.»

اکنون ژاپن فقط حدود ۱۵۰۰ ابتلای جدید در روز را برای جمعیت ۱۲۶ میلیون نفری شناسایی می کند. در ابتدای سال که تحت فشار بود، بیمارستان ها در سطح ملی کمتر از ۱۰۰ فوت بیمار مبتلا به ویروس کرونا در روز را ثبت کرده اند.

کد خبر: ۷۴٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha