۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
کاهش ۴۰ هزار میلیارد تومان از هزینه‌ها در اصلاحیه بودجه
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

کاهش ۴۰ هزار میلیارد تومان از هزینه‌ها در اصلاحیه بودجه

زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه حدود نیمی از اصلاحات مدنظر مجلس توسط دولت در اصلاحیه بودجه اعمال شده است، گفت: تغییرات انجام شده در اصلاحیه بودجه، پیروزی بزرگی برای مجلس یازدهم و ملت به شمار می‌رود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه، با بیان اینکه حدود نیمی از اصلاحات مدنظر مجلس توسط دولت در اصلاحیه بودجه اعمال شده است، گفت: مجلس با انجام وظیفه قانونی و رد کلیات به کشور این پیام را داد که بودجه دولت دارای ایرادات زیادی بوده و طی دو هفته آن را مجاب به تحویل اصلاحیه کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت نکات قابل توجهی را  در اصلاحیه بودجه مورد توجه قرار داده است، افزود: دولت در اصلاحیه بودجه ۴۰ هزار میلیارد تومان از هزینه‌ها را کاهش داده و این اتفاق و نکته مثبتی است.

وی ادامه داد: همچنین مالیات‌ها را ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش داده و بندی را در بودجه در مورد حقوق گمرکی پیش‌بینی کرده که بر اساس آن وظیفه دارد حقوق گمرکی را تعدیل کند و این اقدام هم پیروزی بزرگی است یعنی همان دولتی که به دنبال افزایش حقوق گمرکی بود نسبت به تعدیل آن اقدام کرد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس یازدهم یادآور شد: همچنین در تبصره یک، ارز ترجیحی را کاهش و آن را برای حوزه عمرانی پیش‌بینی کرده به گونه‌ای که اعتبارات این حوزه ۲۰ درصد افزایش یافته در واقع دولت ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار میلیارد تومان در اصلاحیه تغییرات ایجاد و همچنین بسیاری از تبصره‌هایی که بی‌انضباطی بودجه را افزایش می‌داد حذف کرد بنابراین تغییرات انجام شده در اصلاحیه بودجه، پیروزی بزرگی برای مجلس یازدهم و ملت به شمار می‌رود. 

کد خبر: ۷۴٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha