۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۵
انتقاد از سیاست‌های  بانک مرکزی در بخش صادرات| ظرفیت تولید و حتی صادرات نهاده های دامی را داریم
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با بازار:

انتقاد از سیاست‌های بانک مرکزی در بخش صادرات| ظرفیت تولید و حتی صادرات نهاده های دامی را داریم

معین الدین سعیدی عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه بانک مرکزی هیچ سیاست مشخصی در زمینه حمایت از صادر کنندگان واقعی ندارد.

معین الدین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به چالش های صادرات در کشور و سنگ اندازی برخی از دستگاه ها در این زمینه گفت: در سالی که مزین به جهش تولید بود باید به امر صادارت بیش از اینها توجه می شد، اما متاسفانه حمایت جدی از صادرکنندگان صورت نپذیرفت.

این نماینده مجلس اظهارداشت: ما حتی در بحث صادرات از بازارچه های مرزی خودمان هم به خوبی استفاده نکردیم و متاسفانه این بازارچه ها تبدیل به سکوی واردات شده اند.

سعیدی بیان داشت: به اعتقاد بنده در بحث مناطق آزاد هم باید مقداری نگاه ها متفاوت تر از گذشته می شد و روال کار به گونه ای پیش می رفت که بیشتر صادرات محور باشند که متاسفانه این اتفاق هم رخ نداده است .

این نماینده مجلس با بیان اینکه این مسئله بسیار مهم است که ما در بحث صادرات محصولاتی را صادر کنیم که کیفیت لازم را داشته باشند، بیان داشت: عدم کیفیت محصولات صادر شده حتی می تواند به قیمت از بین رفتن اعتبار آن محصول ایرانی در جهان باشد که متاسفانه نظارت جدی بر تولید محصولات صادراتی نبوده و گاها بازارهای مصرف از این محصولات ناراضی بوده اند که این مسئله هم به خودی خود باعث چالش در بخش صادرات شده است.

وی با اشاره به رویکرد ضعیف دستگاه هایی از جمله گمرک و بانک مرکزی در ایجاد چالش در امر صادرات بیان داشت: متاسفانه بانک مرکزی هیچ سیاست مشخصی در زمینه حمایت از صادر کنندگان واقعی ندارد.

سعیدی بیان داشت: قطعا دولت ها دوست دارند بیش از آنکه به صادرات بپردازند،به واردات توجه کنند چراکه این راه یکی از بی دردسر ترین راه ها است. به عنوان مثال در حال حاضر ۱۹ میلیون تن نهادهای دامی به کشور وارد می شود، این  در حالی است که کشور ما با توجه به ظرفیت های اقلیمی خود، می تواند به طور کل این نهادهای دامی را تامین و حتی صادر کندکه باید به این بخش توجه جدی شود.

کد خبر: ۷۴٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha