۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
بومی‌ سازی ۹ کاتالیست صنعت پتروشیمی تا ۲ سال آینده
مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی خبر دد:

بومی‌ سازی ۹ کاتالیست صنعت پتروشیمی تا ۲ سال آینده

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ سالانه حدود ۱۰۰ میلیون دلار کاتالیست در کشور تولید خواهد شد، گفت: ۹ کاتالیست صنعت پتروشیمی تا دو سال آینده بومی‌سازی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از شانا، علی پژوهان با اشاره به دانش‌های فنی در حال توسعه و قراردادهای تجاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: هم‌اکنون ۲۰ قرارداد تجاری‌سازی امضا شده که حاصل پژوهش‌های رخ داده در سال‌های گذشته است. تعداد پروژه‌های پژوهشی جاری نیز ۷۰ عنوان است که سالانه تعداد زیادی پروژه پژوهشی تعریف و سرانجام به قرارداد تجاری منجر می‌شود.

وی اقدام‌های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی را در حوزه فرآیندها تشریح کرد و افزود: یکی از فعالیت‌های فرآیند مربوط به تولید PET است که با همکاری پتروشیمی تندگویان در سه ماهه سوم امسال وارد فاز اجرایی و تجاری‌سازی شد. دمو این پلنت چند ماه است که به‌طور کامل در سرویس قرار دارد و به‌زودی می‌تواند توسط پتروشیمی تندگویان به تولید صنعتی برسد.

پژوهان با بیان اینکه GTPP اسلام‌آباد غرب یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که امسال آغاز شده است، ادامه داد: اسناد مهندسی پایه متانول و pvm را آغاز کردیم و هم‌اکنون ۳۸ درصد پیشرفت دارد و امیدواریم تا پایان سال بخش اعظمی از کاری را که تعهد کردیم ارائه کنیم.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی یکی از پروژه‌های مهم این مجموعه را طرح ۳۱۰ هزار تنی HDPE پتروشیمی تبریز اعلام کرد و گفت: مذاکرات این طرح کامل انجام و قرارداد آن امضا شد که با احتساب این قرارداد امسال چهار پروژه در حوزه فرآیند تولید محصول پتروشیمیایی فعال داریم که اسناد مهندسی ارائه می‌کنیم و در سابقه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بی‌نظیر است.

وی در مورد حوزه مواد شیمیایی و دستیابی به دانش فنی تولید کاتالیست‌ها گفت: اکثر آنچه برای دستیابی به دانش فنی تعهد کرده بودیم، انجام شده است و بیش از ۹۰ درصد از تعهدات سال ۹۸ در این حوزه در حال اجراست. برای کاتالیست‌ها هم‌اکنون ۱۳ قرارداد فعال داریم و برای برخی از آنها مدارک مربوطه تحویل شده است. تا پایان سال ۱۴۰۰ سالانه حدود ۱۰۰ میلیون دلار به لحاظ ارزشی باید کاتالیست در کشور تولید شود که منشأ دانشی آن شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی است و پلنت‌های آن در مرحله احداث قرار دارد. پیش‌بینی می‌کنیم دو پلنت تولید کاتالیست تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و بقیه آن طبق برنامه در دو سال آینده بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی درباره برنامه‌های سال آینده شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اظهار کرد: ادامه فعالیت‌ها برای دو سال آینده، به‌صورت عمده در حوزه فرآیندها برنامه‌ریزی شده است. اولویت فعالیت‌های ما طراحی پلنت‌ها یا افزایش ظرفیت پلی‌پروپیلن، پلی‌اتیلن و PVM خواهد بود. امیدواریم بتوانیم برای واحدهای پلیمری تا ظرفیت ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تنی در سال طراحی انجام دهیم، بر همین اساس سال آینده اسناد مهندسی پلنت ۵۰۰ هزار تنی PVM را آماده و ارائه خواهیم کرد.

وی اظهار کرد که اوج موفقیت پژوهش و فناوری در تجاری‌سازی تولید کاتالیست دو سال آینده خواهد بود، زیرا آماده‌سازی و طراحی پلنت زمان‌بر است و در دو سال آینده ۹ کاتالیست مهم بی‌گمان با دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به تولید صنعتی می‌رسد.

کد خبر: ۷٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha