۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
تصفیه خانه های شهر همدان زیر پوشش سیستم «اسکادا» هستند
معاون آبفا همدان در گفتگو با بازار خبر داد:

تصفیه خانه های شهر همدان زیر پوشش سیستم «اسکادا» هستند

همدان- نیکداد، معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر مخازن، ایستگاه های پمپاژ و تصفیه خانه های شهر همدان زیر پوشش سیستم «اسکادا» هستند، عنوان کرد: در شبکه توزیع آب نیز مدیریت هوشمند فشار اجرا می شود.

حمیدرضا نیکداد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۶ درصد از تاسیسات شهری و ۴۳ درصد از تاسیسات شبکه آب روستایی در همدان زیر پوشش سیستم های اسکادا، تله متری و مانیتورینگ قرار دارند، از اجرای سیستم های  تله متری و مانیتورینگ در مجتمع های اولویت دار روستایی و تکمیل سیستم های اسکادا در شهرهای دارای تنش آبی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

وی با بیان اینکه سیستم اسکادا در بخش آب در واقع عمل پایش و کنترل لحظه ای سیستم آبرسانی است، گفت: بهره برداری از این سیستم می تواند به مدیریت تولید، تصفیه، انتقال، توزیع و ارتقاء کیفیت آب کمک کند.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: امروزه برای تامین مطمئن و مداوم آب شرب شهرها و روستاها، توزیع بهینه آن از نظر کمی و کیفی و اشراف کامل به زوایای امر و به نوعی، کنترل دائم موارد مربوطه نیازمند تعبیه چنین سیستم هایی است.

وی با بیان اینکه استفاده از سامانه های اسکادا، تله متری و کنترل از راه دور به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر در صنعت آب شناخته شده است، اظهار کرد: سیستم آبرسانی به صورت اسکادا و هوشمند از سال ۱۳۹۰ در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان همدان قرار گرفت.

به کارگیری سیستم های تله متری و کنترل هوشمند (اسکادا) در بهبود بهره برداری از تاسیسات آب و فاضلاب موثر است

نیکداد در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه به کارگیری سیستم های تله متری و کنترل هوشمند (اسکادا) در بهبود بهره برداری از تاسیسات آب و فاضلاب موثر است، عنوان کرد: ورود به این عرصه، تاثیر قابل ملاحظه ای در افزایش راندمان کمی و کیفی پارامترهای بخش آب و فاضلاب دارد.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر مخازن، ایستگاه های پمپاژ و تصفیه خانه های شهر همدان زیر پوشش سیستم اسکادا هستند، عنوان کرد: در شبکه توزیع آب نیز مدیریت هوشمند فشار اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۶ درصد از تاسیسات شهری و ۴۳ درصد از تاسیسات شبکه آب روستایی در استان همدان زیر پوشش سیستم های اسکادا، تله متری و مانیتورینگ قرار دارند، از اجرای سیستم های  تله متری و مانیتورینگ در مجتمع های اولویت دار روستایی و نیز تکمیل سیستم های اسکادا در شهرهای دارای تنش آبی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

نیکداد مدیریت شبکه توزیع آب، مدیریت تقاضای شبکه آب، مدیریت کیفیت آب، مدیریت بحران، مدیریت انرژی، مدیریت مصرف، مدیریت تولید، تصفیه، انتقال و ذخیره سازی آب، مدیریت آب بدون درآمد و کاهش هزینه ها در تمام بخش ها را از نتایج کلی استقرار سامانه اسکادا و تله متری در تاسیسات آب و فاضلاب عنوان کرد.

کد خبر: ۷۴٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha