۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
توقف یک هفته‌ای واردات کالا در گمرک اسلام قلعه افغانستان
به دنبال آتش سوزی مهیب صورت گرفت؛

توقف یک هفته‌ای واردات کالا در گمرک اسلام قلعه افغانستان

استاندار هرات افغانستان اعلام کرد که برای راه اندازی دوباره گمرک اسلام قلعه در توافق با مقامات ایرانی مقرر شده است تا یک هفته واردات کالا را متوقف کنند.

به گزارش بازار، سیدعبدالوحید قتالی استاندار هرات افغانستان، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: ۹۸ درصد آتش سوزی در حال حاضر خاموش شده و تلاش‌های زیادی برای مهار به موقع آن صورت گرفت.

وی اظهار داشت که در تماسی که با کشورهای همسایه و نیروهای خارجی در افغانستان داشت، به وی گفته شد که با هواپیماهای آتش نشانی می توانند آتش سوزی در جنگل ها را خاموش کنند و آتش سوزی نفت و گاز را نمی توانند با این روش خاموش کنند.

به گفته استاندار هرات، ۷۰ کامیون که توسط افراد به جاهای نامعلوم انتقال داده شده بود، توسط نیروی هوایی شناسایی و بازگردانده شد.

قتالی گفت: ۸۰ درصد کامیون های باربری و خودروها با تلاش از منطقه آتش سوزی بصورت امن بیرون کشیده شد و ۱۵ درصد آنها در آتش سوختند.

وی یکبار دیگر با قدردانی از دولت ایران برای همکاری در مهار آتش سوزی، گفت که یکهزارو ۵۰۰ کامیون برای نجات از آتش سوزی به خاک ایران انتقال داده شده است.

آتش سوزی مهیب در گمرک اسلام قلعه افغانستان در مرز دوقارون بعد از ظهر روز شنبه رخ داد هنوز میزان دقیق خسارات آن مشخص نیست اما برخی برآوردها از خسارات صدها میلیون دلاری به بخش خصوصی در این حادثه حکایت دارد.

کد خبر: ۷۴٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha