۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
ضرورت فعال کردن ظرفیت همکاری اقتصادی با عراق
رئیس قوه قضائیه مطرح کرد

ضرورت فعال کردن ظرفیت همکاری اقتصادی با عراق

رئیسی، رئیس قوه قضاییه گفت: ظرفیت‌های بسیار گسترده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای همکاری و ارتباط با کشور عراق وجود دارد که باید تلاش کنیم این ظرفیت‌ها بیش از پیش احیا شود.

به گزارش بازار، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، گفت: اولویت جمهوری اسلامی ایران کار با همسایگان است و عراق و کشورهای همسایه از اولویت‌های کارهای بین المللی ماست و این مسئله قطعی است که ادامه می‌یابد.

رئیس قوه قضاییه گفت: هم اکنون ۳۵ هزار زوج ایرانی و عراقی گرفتار مسائل مربوط به احوال شخصیه هستند.

وی افزود: در سفر به عراق و در گفتگو با طرف عراقی قرار شد کارگروهی در این باره تشکیل شود و اقدامات لازم را برای رفع این مشکل انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: این کارگروه به ریاست دکتر مصدق معاون حقوقی قوه قضاییه فعال خواهد شد تا این مسئله که گریبان گیر بسیاری از خانواده‌های ایرانی عراقی است، برطرف شود.

رئیس قوه قضاییه افزود: طرف عراقی هم در این زمینه قول مساعد داد تا زمینه فعالیت هرچه سریع و فعال‌تر این کارگروه میسر شود.

وی گفت: موضوع دیگری که در گفتگو با مقامات عراقی مورد بحث قرار گرفت بحث تسهیل زیارت زائران عتبات بود که موضوعی بسیار مهم است که قرار شد سازمان حج و زیارت این موضوع را دنبال کند.

رئیس دستگاه قضا افزود: در این باره هم عراقی‌ها قول مساعد دادند که اگر به لغو روادید منجر شود، مسئله موردنظر ما خواهد بود که در این باره هم عراقی‌ها برای همکاری اطمینان دادند.

کد خبر: ۷۴٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha