۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
افت شدید فروش خودرو در بزرگترین بازار خودروی جهان
تداوم حرکات ضربتی کرونا بر صنعت خودروهای چینی؛

افت شدید فروش خودرو در بزرگترین بازار خودروی جهان

در پی تأثیر سنگین شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد چین، بر اساس گفته های یک نهاد تجاری در بخش صنعت، فروش خودروهای چینی در نیمه اول ماه فوریه با میانگین ۹۲ درصد نرخ کاهشی روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از بی بی سی، در حالی که نمایندگی های فروش خودروهای چینی فعالیت های خود را تعطیل کرده اند، کاهش تقاضای خریداران برای جلوگیری و در امان ماندن از شیوع این ویروس همچنان در بازار به چشم می خورد.

فروش اتومبیل در سطح کشور در هفته اول ماه گذشته ۹۶ درصد کاهش یافته و به طور میانگین روزانه فقط ۸۱۱ دستگاه خودرو به فروش رفته است.

در همین راستا انجمن خودروهای مسافری چین اعلام کرده که امیدوار است با بازگشایی نمایشگاه های بیشتر میزان فروش نیز افزایش یابد.

همچنین دبیر کل این انجمن از خاموشی نمایندگی ها و عدم حضور مردم در هفته اول فوریه خبر داده است.

با وجود تداوم گستردگی های این بیماری در چین،  نمایندگی ها به تدریج فعالیت های خود را در اواخر ماه گذشته با این امید که بدنه تجارت خودرو با فروش بیشتر بهبود خواهد یافت مجددا آغاز کرده اند.

همچنین در اواخر فوریه خودروساز چینی Geely سرویس بدون تماس را راه اندازی کرده که به مشتریان اجازه می دهد اتومبیل های خود را بصورت آنلاین بخرند و مستقیماً درب خانه های خود تحویل بگیرند.

چین که با پیشی گرفتن از امریکا، بزرگترین بازار خودرو در جهان بوده و در سال گذشته بیش از ۲۱ میلیون اتومبیل به فروش رسانده است، حتی پیش از شیوع این ویروس به دلیل کندی اقتصاد و تنش های تجاری با آمریکا روند کاهشی را در فروش خودرو طی کرده است.  

بنابراین کاهش فروش بر میزان تولید نیز اثر گذار بوده و تولید نیز به شدت مختل شده  به طوری که به بسیاری از شرکت های خودروسازی هشدار داده شده که بازگشت به تولید و کامل کردن ظرفیت  از حد انتظار طولانی تر خواهد بود.

این موضوعات در حالی مطرح است که فقط خودروسازان نیستند که فعالیتشان در چین دچار اختلال شده است بلکه سازندگان جهانی نیز با هشدار اپل مبنی بر کمبود عرضه آیفون جهانی، با تأخیر در تولید روبرو هستند.

کد خبر: ۷٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha