۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
صرفه‌جویی ۱۵ هزار میلیارد تومانی در بخش نیروگاهی عملیاتی می‌شود

صرفه‌جویی ۱۵ هزار میلیارد تومانی در بخش نیروگاهی عملیاتی می‌شود

در راستای تاکید وزیر نیرو بر «مدیریت مصرف انرژی» با استفاده از ظرفیت نخبگان ایرانی، با اجرای طرح یک شرکت استارتاپی، بیش از ۶۰۰ مگاوات در بخش نیروگاهی، با ارزشی بالغ بر حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان صرفه جویی و عملیاتی خواهد شد.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، با توجه به اهمیت «مدیریت بهینه مصرف انرژی» در وزارت نیرو و تاکید بر اتخاذ روش‌های مطلوب جهت افزایش نیافتن مصرف انرژی و عملیاتی کردن «خاموشی صفر» در تابستان امسال، تمام شرکت‌های زیرمجموعه وزارت در این مسیر گام برداشتند.

شرکت مادر تخصصی ساتکاب نیز در این راستا با دعوت از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ، درصدد به‌کارگیری روش‌های نوین با هدف کاهش و مدیریت مصرف انرژی با استفاده از روش‌های نوین مطابق با تکنولوژی‌های جدید است.

بر اساس این گزارش، این شرکت در میان طرح‌های ارائه شده با این رویکرد در «صنایع آب و برق» طرح یک شرکت دانش بنیان، با توجه به انطباق آن با پارامترها و  استانداردهای موجود در این حوزه و همچنین کارآیی و صرفه جویی ارزی و ریالی را مورد حمایت خود قرار داد.

طرح ارائه شده توسط این شرکت دانش‌بنیان در حوزه مدیریت مصرف انرژی، بیش از ۶۰۰ مگاوات در بخش نیروگاهی صرفه‌جویی کرده و بر اساس نرخ دلار کنونی حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان در اجرای این طرح صرفه‌جویی ارزی و ریالی به عمل خواهد آمد که با اعتباری بالغ بر ۳ تا ۵ میلیارد تومان عملیاتی می‌شود.
این طرح بین بخشی روی مخازن، چاه‌ها و پمپاژ آب صورت گرفته که نیاز به تعاملات بین سازمانی مابین شرکت‌های توانیر و شرکت آب و فاضلاب برای اجرای بهینه دارد.

«شرکت ساتکاب» به‌عنوان یکی از شرکت‌های مادر تخصصی و حلقه ارتباطی بین شرکت‌های دانش بنیان و بخش دولتی، با برقراری پل ارتباطی بین این شرکت دانش‌بنیان و سازمان های ذی‌ربط، تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رساند تا اجرایی شدن این طرح محقق شود.

به گفته محمدولی علاءالدینی مدیرعامل شرکت ساتکاب، این طرح هم‌اکنون در چند شهر به صورت پایلوت اجرایی شده و امید است با گذر از دوره آزمایشی به شکل سراسری در کل کشور عملیاتی شود.

کد خبر: ۷۴٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha