۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
معرفی ارز دیجیتال تتر و خرید از بیت مهر

معرفی ارز دیجیتال تتر و خرید از بیت مهر

در میان برترین ارزهای رمزنگاری شده توسط سرمایه بازار، تتر از چند جهت برجسته است.

به گزارش بازار، برخلاف سایر دارایی های رمزنگاری نسبتاً ناپایدار که موقعیت های بالایی را در نمودارها اشغال می کنند، Tether (USDT) یک بیت کوین پایدار است - یکی از چندین نشانه مبتنی بر بلاکچین که ارزش آن با ارز یا دارایی دیگری مرتبط است. این بدان معناست که قیمت آن در مقایسه با سایر ارزهای رمزپایه بسیار کم است. Tether که با Bitfinex، یکی از بزرگترین صرافی های ارز رمزنگاری شده در صنعت مرتبط است، یک ارز رمزپایه بومی نیست که به اکوسیستم بلاکچین متصل باشد، اما به عنوان حجم یکی از ارزهای بیشتر در بازارهای رمزنگاری، به عنوان یک جفت معاملاتی در برابر بیت کوین نقش مهمی داشته و در سایر دارایی های رمزنگاری برتر است. برای آشنایی بیشتر و سرمایه گذاری و خرید تتر در ادامه با ما همرا باشید:

گرچه به دلیل ارزش ثابت آن لزوماً یک سرمایه گذاری جذاب مانند بیت کوین یا تتر نیست، اما ابزاری محبوب است که برای دسترسی به بازارهای رمزنگاری استفاده می شود - و گاهی اوقات یک شاخص قوی از حرکت های آینده بازار است، همچنین سهم بحث و جدال خود را ایجاد کرده است.

آشنایی با ارز دیجیتالی تتر
تتر می تواند تاریخچه خود را به ارز اولیه ای که در بالای بلاکچین بیت کوین ساخته شده است، بنام Mastercoin تبدیل کند. دو بنیانگذار تتر، بروک پیرس و کریگ سلارس، در بنیاد Mastercoin نقش داشتند و بعداً آنها با ریو کالینز برای راه اندازی سلف مستقیم Tether، معروف به Realcoin در سال ۲۰۱۴، متحد شدند.

در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، پروژه Realcoin با استفاده از پروتکل لایه Omni در اکتبر ۲۰۱۴، اولین نشانه های خود را در بلاک چین بیت کوین صادر کرد و اندکی پس از آن نام خود را به Tether تغییر داد. در این مرحله اول، سه نوع ارز ثابت وجود داشت: USTether، EuroTether و YenTether، که USTether محبوب ترین آنها شد.

چگونه کار می‌کند و چرا قیمت آن همیشه ثابت است؟
معاملات Tether در Bitfinex در سال ۲۰۱۵ آغاز شد و از آن زمان این ارز ارتباط تنگاتنگی با صرافی دارد، اگرچه ساختارهای قانونی و شرکتی و روابط آنها کاملاً مشخص نیست اما محبوبیت بسیار زیاد تتر به عنوان یک جفت معاملاتی برای بیت کوین (توسط برخی حساب ها تا ۸۰٪ از معاملات بیت کوین در تابستان ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده است) همچنین باعث ایجاد اتهاماتی شده است که USDT برای دستکاری قیمت رمزنگاری استفاده شده است. با این حال، مطالعات اخیرتر، در این اتهامات تردید می کند.

همچنین در مورد حمایت از Tether با دلار آمریکا اختلاف نظر وجود داشته است. در ابتدا، که گفته می شود از ۱ تا  با پول نقد پشتیبانی می شود، بعداً Tether نشان داد که تنها درصدی از سکه ها توسط پول نقد و معادل پول نقد پشتیبانی می شود. از آن زمان این ادعا را مجدداً تأیید کرده است که تمام سکه ها کاملاً ۱ به ۱ توسط USD پشتیبانی می شوند.

Tether پس از شروع کار با توکن ساخته شده بر روی بیت کوین، به انتشار نسخه USDT در Ethereum با رمز ERC ۲۰ و همچنین انواع مختلف آن در TRON، EOS و Algorand پرداخت. از اواسط سال ۲۰۱۹، مقدار بیشتری از Tether در Ethereum صادر شد که منجر به برخی از مشکلات ازدحام در بلاکچین بزرگ شده است.

چشم انداز آینده
از طریق فراز و نشیب های اخیر بازار رمزنگاری، تتر همچنان محبوب است و حجم روزانه آن به میلیاردها می رسد. به طور کلی Stablecoins در ماه های اخیر به یک موضوع داغ تبدیل شده است زیرا نرخ بهره منفی ارزهای سنتی امن را تحت فشار قرار می دهد و تهدیدات تورم باعث افزایش علاقه به دارایی های رمزنگاری به طور کلی می شود.

بازیگران اصلی سیاست های پولی جهانی شروع به بررسی امکان تقلید از پول های ثابت مانند Tether با اصطلاح "ارزهای دیجیتال بانک مرکزی" می کنند. بانک مرکزی اروپا در این منطقه اکتشافاتی انجام داده و بانک چین تا آنجا پیش رفته است که خلبان یوان دیجیتال خود را راه اندازی می کند.

این ممکن است نشان دهد که Tether رقابت سختی دارد. تتر در یک زمان، بیش از ۹۹٪ از کل بازار با ثبات Bitcoin را تشکیل می داد. با گذشت زمان، دامنه گزینه ها، علاوه بر ارزهای دیجیتالی بانک های مرکزی، به طور پیوسته افزایش یافته است. سایر سکه های مهم شامل USD Coin (USDC) توسط Coinbase و Binance USD (BUSD) است که هر دو توسط صرافی های بزرگ رمزنگاری و همچنین CryptoFranc با ارزش فرانک سوئیس (XCHF) صادر می شوند و DAI از MakerDAO مشهورترین پایدار غیرمتمرکز است.

حتی با رقابت شدیدتر، USDT همچنان محبوبیت زیادی دارد. از زمان عدم اطمینان اخیر الهام گرفته از ویروس کرونا، عرضه در گردش به بالاترین رقم بیش از ۸ میلیارد دلار رسیده است که از ابتدای سال ۲۰۲۰ حدود ۲ میلیارد جهش داشته است.

اگر شرایط فعلی در بازارهای جهانی ادامه داشته باشد، علاقه به زنجیره های پایدار آزمایش شده مانند Tether ممکن است بیشتر افزایش یابد، به ویژه اگر افزایش استفاده از بلاکچین به عنوان فناوری لایه تسویه حساب با تقاضا برای توکن های USD وجود داشته باشد. در همین حال، Tether علاوه بر رشد حجم معاملات خود، با یک سکه یوآن چینی برون مرزی به نام CNHT و صادر شده در Ethereum، که در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شده است، به نوآوری ادامه می دهد.

وضعیت اقتصادی با تتر
تتر به طور خاص برای ایجاد پل لازم بین ارزهای فیات و ارزهای رمزپایه و ارائه ثبات، شفافیت و حداقل هزینه های معاملات به کاربران طراحی شده است. این دلار در برابر دلار آمریکا متصل است و از نظر ارزش نسبت ۱ به ۱ را با دلار آمریکا حفظ می کند. با این حال، هیچ تضمینی از طرف Tether Ltd. برای هرگونه حق بازخرید یا مبادله Tethers با پول واقعی ارائه نشده است - یعنی Tethers با دلار آمریکا قابل تعویض نیست.

طبق داده های Crypto مقایسه به نقل از وال استریت ژورنال، ۸۰٪ از کل معاملات بیت کوین در Tether انجام می شود و پایدار بیت کوین منبع اصلی نقدینگی برای بازار ارزهای رمزپایه است. برای خرید بیت کوین نیز میتوانید ابتدا تتر خریداری کنید و سپس آن را به بیت کوین تبدیل کنین.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید تتر، فروش تتر میتوانید وارد سایت بیت مهر به آدرس bitmehr.com شوید. و خرید و فروش ارز دیجیتال تتر را در بستری مطمئن انجام دهید.

کد خبر: ۷۳٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha