۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
قیمت‌گذاری گوشت قرمز در یزد عُرفی است/ لزوم شتاب وزارت جهادکشاورزی در نرخ‌گذاری
مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده:

قیمت‌گذاری گوشت قرمز در یزد عُرفی است/ لزوم شتاب وزارت جهادکشاورزی در نرخ‌گذاری

یزد- تابش، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده در سفر به استان یزد درباره عرفی بودن قیمت‌گذاری گوشت قرمز اظهار تأسف کرد و گفت: بارها از وزارت جهاد کشاورزی خواستار تعیین قیمت دام زنده شده‌ایم.

عباس تابش در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص اینکه آیا قیمت‌گذاری گوشت قرمز در یزد می‌بایست توسط بخش دولتی استان و یا اتحادیه گوشت قرمز انجام شود، گفت: قیمت‌ گوشت قرمز در هیچ‌جای کشور به صورت یک مصوبه نیست و یزد هم از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. تاکنون نیز قیمت‌گذاری گوشت قرمز در سراسر کشور بر اساس عرف بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص نارضایتی تولیدکنندگان گوشت قرمز یزد از نرخ‌گذاری توسط استان و نه اتحادیه، بیان کرد: درخواست سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده مصوب شدن قیمت‌ گوشت قرمز است. بنده مدت‌هاست از وزارت جهاد کشاورزی درخواست قیمت‌گذاری دام زنده داشته‌ام، اما متأسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده است.

تابش ضمن بیان اینکه دام به طور مستقیم از نهاده چهار هزار و ۲۰۰ تومانی استفاده می‌کند، گفت: بنده با قیمت‌گذاری گوشت قرمز در سراسر کشور موافقم، البته نوعی از قیمت‌گذاری که توسط وزارت جهاد کشاورزی و صرفأ بر اساس دام زنده انجام شود و بر آن اساس قیمت گوشت قرمز استخراج شود.

مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده تصریح کرد: قیمت‌گذاری نه می‌بایست از سوی استان و نه از سوی اتحادیه گوشت قرمز انجام شود بلکه این مهم باید در اختیار وزارت جهاد کشاورزی باشد که متأسفانه هنوز محقق نشده است.

وی درباره ارزان بودن قیمت گوشت قرمز در استان یزد نسبت به استان‌های مولد و همجوار، گفت: قیمت‌گذاری سراسری وزارت جهاد کشاورزی این مسئله را رفع خواهد کرد. و تلاش این است که هم حقوق تولیدکننده و هم حقوق مصرف‌کننده در نظر گرفته شود.

گفتنی است، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در نشست تنظیم بازار استان یزد که با حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده برگزار شد، بیان کرد که نرخ گوشت قرمز در این استان طی چند ماه گذشته به قیمت یکصد و ۱۰ هزار تومان ثابت مانده است.

محمدرضا علمدار همچنین به پایین بودن نرخ گوشت قرمز در استان یزد نسبت به استان‌های مولد اشاره کرد.

این در حالی است که رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز یزد به خبرنگار بازار می‌گوید: در شرایطی که کشتارگاه گوشت را به قصابان یزد گران می‌فروشد، نباید این انتظار را از قصاب داشت که گوشت را با قیمتی ارزان‌تر از نرخ کشتارگاه به مردم بفروشد و منطقی نیست که قیمت گوشت قرمز یزد از دیگر استان‌های کشور کمتر باشد.

کد خبر: ۷۳٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha