۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
شرکت‌های بزرگ لوکوموتیو اقتصاد ایران هستند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

شرکت‌های بزرگ لوکوموتیو اقتصاد ایران هستند

آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شرکت‌های بزرگ، لوکوموتیو اقتصاد ایران هستند و نیاز داریم تا به ایجاد و توسعه شرکت‌های بزرگ توجه بیشتری داشته باشیم.

به گزارش بازار، علی آقامحمدی مدیر گروه مشاوران اقتصادی مقام معظم رهبری در بیست و سومین آیین معرفی و تجلیل از شرکت‌های برتر اقتصاد ایران با اشاره به اینکه زنجیره کردن و استفاده از همه منابع و امکانات، اصل اولی است که باید انجام شود افزود: امروز این تفکر که شرکت‌های کوچک و متوسط اقتصادی می‌توانند پیشران اقتصاد باشند جایی در کشور ندارد.

وی اضافه کرد: یکصد شرکت برگزیده این همایش در کنار شرکت‌های بزرگ دیگر که نقش کلیدی در اقتصاد و درآمدزایی و ایجاد اشتغال داشته اند می‌توانند لکوموتیو اقتصاد ایران باشند و مجموعه‌ای از شرکت‌های کوچک و متوسط را به عنوان همکار یا شریک در کنار خود داشته باشند، اما در نهایت این شرکت‌های بزرگ هستند که می‌توانند خالق فناوری و توسعه و شکوفایی اقتصاد باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: هر شرکت در گروه و زمینه کاری خود، می‌تواند نقش مهمی در توسعه داشته باشد و این امر نیازمند شناسایی همه افراد و داشته‌های آنهاست.

وی افزود: ایفای مسئولیت‌های اجتماعی برای همه شرکت‌ها و بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی امری مهم، قطعی و مسلم است.

آقامحمدی با اشاره به تحولات فناوری و صنعتی در سال‌های اخیر گفت: تحولات زیادی در جهان در حال رخ دادن است و دهه آینده، شباهتی با شرایط فعلی نخواهد داشت.

به گفته رئیس گروه مشاوران اقتصادی مقام معظم رهبری، سرمایه نامحسوس شرکت‌ها بسیار مهم است، اما رتبه و نرخ سرمایه‌ای ما در این بخش کاهنده است و این درحالی رخ می‌دهد که در برخی کشورها تا ۷۵ درصد سرمایه بنگاه‌ها به سرمایه‌های نامحسوس اختصاص دارد.

آقامحمدی همچنین با اشاره به اهمیت تربیت نیروی انسانی در توسعه اقتصادی گفت: شناسنامه محصول و روند چگونگی تولید آن تا خدمات پس از فروش بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حمایت از تولید در دوران پساتحریم باید مورد توجه جدی قرار گیرد و تنها راه آن، زنجیره‌ای کردن فعالیت‌های اقتصادی و بزرگ کردن سهم ایران از بازارهای جهانی است.

کد خبر: ۷۳٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha