۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
شاخص صکوک (Sindex) گامی به سمت ارزیابی دقیقتر عملکرد شرکت‌ها
مدیرعامل فرابورس ایران مطرح کرد

شاخص صکوک (Sindex) گامی به سمت ارزیابی دقیقتر عملکرد شرکت‌ها

هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران در اشاره به اهداف شاخص صکوک فرابورس ایران (Sindex) گفت: امکان ایجاد صندوق‌های مبتنی بر شاخص، انجام تحقیقات علمی و دانشگاهی، ساده‌کردن تحلیل برای سرمایه‌گذاران خرد جهت تصمیم در مورد سرمایه‌گذاری در بازار بدهی و دقیق‌تر کردن ارزشگذاری‌ها به کمک تعیین معیاری برای نرخ بازده بدون ریسک برخی از این موارد هستند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، آیین رونمایی از بازار تامین مالی جمعی و شاخص صکوک فرابورس ایران Sindex)) امروز یکشنبه ۲۶ بهمن ماه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیرعامل فرابورس ایران و دیگر مدیران ارشد بازار سرمایه برگزار شد.

مدیرعامل فرابورس ایران در این برنامه به تاریخچه راه‌اندازی تامین مالی جمعی اشاره کرد و گفت: از سال ۹۴ بیش از ۳۰ جلسه کارگروه تدوین پیش‌نویس دستورالعمل اجرایی تامین مالی جمعی در دفتر مدیرکل کارآفرینی وزارت کار برگزار شد و در سال ۹۷  دستورالعمل آن، از سوی سازمان بورس  و اوراق بهادار به تصویب رسید.

امیر هامونی افزود: برای نخستین ‌بار موافقت اصولی به یک شرکت با مسولیت محدود داده شده است تا از بستر تامین مالی جمعی اقدام به تامین مالی کند؛ همچنین به یک پلتفرم که در بستر بلاک‌چین است مجوز فعالیت داده شده تا بتواند در این حوزه نقش‌آفرینی کند.

وی اشاره کرد: درخواست‌های بررسی ‌شده برای موافقت اصولی به سکوهای عامل تامین مالی جمعی در سامانه http://www.cf.ifb.ir تاکنون ۷۲ مورد و تعداد درخواست‌های بررسی‌ شده، ۲۸ مورد بوده است؛ همچنین به ۷ متقاضی تامین مالی جمعی موافقت اصولی داده شده و ۴ مجوز فعالیت به شرکت‌های آتنا، کارن، پارس فاندینگ و فاینتک اعطا شده است.

مدیرعامل فرابورس ایران در ادامه به معرفی شاخص صکوک فرابورس ایران (Sindex) پرداخت و با بیان اینکه این شاخص، معیاری برای نمایش بازدهی و ریسک بازار اوراق بدهی در فرابورس ایران است، گفت: شاخص صکوک فرابورس ایران علاوه بر اینکه امکان مقایسه بازارهای مالی مختلف را فراهم می‌کند، با ارائه‌ داده از روند کلی بازار بدهی به تحلیل‌ سرمایه‌گذاران و سیاست‌گذاران کمک می‌کند؛ همچنین ایجاد زیرساخت جهت تولید ابزارهای پوشش ریسک در بازار بدهی مانند آتی شاخص و اختیار خرید و فروش شاخص از دیگر مزیت‌های این شاخص است.

کد خبر: ۷۳٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha