۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
ظروف مسی چینی و هندی جایگزین محصولات ایرانی
رئیس اتحادیه فلزات رنگین تهران اعلام کرد

ظروف مسی چینی و هندی جایگزین محصولات ایرانی

اقبالی، رئیس اتحادیه فلزات رنگین تهران از جایگزینی ظروف مسی ساخت چین و هند بجای محصولات ایرانی در بازار داخلی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، عبداله اقبالی، با بیان اینکه محصولات هندی و چینی به دلیل ارزان بودن وارد کشور شده و بازار ایران را گرفته است افزود: عمده واردات ما از کشور چین، کره جنوبی، مالزی و تایوان است، این درحالیست که ما برای واردات کالا، حتی از کشوری مانند چین، دچار مشکلات زیادی هستیم و در یکسال گذشته مشکلات بیشتر شده است، به شکلی که امروز کارخانه‌های تولیدی ما در داخل با ۳۰ الی ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند.

وی گفت: واردکنندگان با توجه به شناختی که از بازار دارند کالای مورد مصرف جامعه را وارد می‌کنند و به تولیدکنندگان می‌فروشند و بیشتر به شکل اعتباری به آن‌ها می‌دهند، از سوی دیگر در بحث مراودات پولی و بانکی برای خرید مواد اولیه و همچنین انتقال کالا و تجهیزات به ایران به دلیل تحریم‌ها دچار مشکلات زیادی هستیم و مثلا باید محصولات را به امارات منتقل کنیم و در آنجا سندها را تغییر بدهیم و بعد به مقصد ایران بیاوریم.

رئیس اتحادیه فلزات رنگین تهران گفت: تحریم‌های داخلی و خارجی مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان ما به وجود آورده و البته از بین مشکلات داخلی، بیمه و مالیات باعث ایجاد اخلال در کار تولیدکنندگان شده است.

اقبالی درخصوص تاثیر تحریم‌ها نیز گفت:تحریم‌های خارجی نیز واردات مواد اولیه را دچار مشکلات زیادی کرده است، به طور مثال ورق استیل، شمش، قلع و نیکل در داخل تولید نمی‌شود و باید وارد شود که در این بخش نوسانات نرخ ارز ما را با چالش جدی مواجه کرده است.

وی افزود: وقتی فلز و شمش مس گران می‌شود با افزایش قیمت ارز نمی‌توانیم با کشورهای دیگر رقابت کنیم، در حالی که ما حداقل تا سه سال پیش به کشورهای مختلف صادرات داشتیم و کشورهای آسیای میانه مشتری ثابت ما بودند.

اقبالی با اشاره به اینکه بخشی از اعضای ما به صورت مستقیم با کارخانه‌ها در تماس هستند، گفت: کارخانه‌های صنعتی که تولیدات مختلفی دارند مانند لوازم خانگی، داروسازی، مواد شیمیایی، پتروشیمی، نفت با اعضای ما به صورت مستقیم در رابطه هستند و ما حدود ۷۰۰ عضو رسمی و هزار عضو غیررسمی داریم، البته برخی از تولیدکنندگان نیز فروشگاه دارند و می‌فروشند.

رئیس اتحادیه فلزات رنگین تهران گفت: در حالی‌که مصوبه دولت برای مالیات مربوط به سال ۹۴ است، اما دولت از سال ۹۲ و ۹۳ مالیات‌ها را محاسبه کرده است و تراکنش‌ها را بررسی می‌کند، برخی از اعضا دفتر خرید و فروش ندارند و مالیات آن‌ها علی‌الراس حساب می‌شود، از طرف دیگر این گونه رفتار با تولیدکنندگان باعث مخفیکاری و عدم شفافیت می‌شود.

وی افزود: در مورد بیمه تقاضا داشتیم که با اجرای معافیت بیمه‌ای کارگاه‌ها تشویق به جذب کارگران بیشتری شوند و هر چند مشوقی وجود داشت، اما این معافیت متاسفانه برای کارگاه‌های ما که به تازگی تاسیس می‌شوند اعمال نمی‌شود.

کد خبر: ۷۳٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha