۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
اراضی محدوده طرح هادی روستاها به ساخت مسکن اختصاص می‌یابد
عضو کمیسیون عمران مجلس:

اراضی محدوده طرح هادی روستاها به ساخت مسکن اختصاص می‌یابد

حسین زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، معتقد است اقدامات و طرح‌های حمایتی مجلس با مهار بازار از دست سوداگران و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا ضمن جلوگیری از افزایش قیمت مسکن موجب کاهش ۱۵ درصدی قیمت‌ها شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اسماعیل حسین زهی به نحوه تامین زمین ارزان قیمت برای ساخت واحد مسکونی در طرح جهش تولید و تامین مسکن اشاره کرد و گفت: با توجه به این طرح وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده اراضی واقع در محدوده طرح هادی روستاها را برحسب درخواست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور توسعه و هدایت ساخت و ساز در روستاها به صورت رایگان در اختیار این نهاد قرار دهد. همچنین سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیز داری کشور نیز مکلف شده اراضی واقع در محدوده و حریم‌ شهرها را با هدف ارائه به سازندگان مسکن به وزارت راه شهرسازی تحویل دهد.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش‌های نصرت‌آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مکلف است بر اساس طرح جهش تولید و تامین مسکن تا سال ۱۴۰۴ سالانه یک ملیون واحد مسکونی بسازد، ادامه داد: خوشبختانه تمامی ارزیابی‌ها برای میزان اراضی مورد نیاز ساخت مسکن، انجام شده و هیچ محدودیتی در خصوص متراژ زمین‌ها نداریم برای این منظور از تمامی مسئولان مرتبط دولتی و کارشناسان مربوطه دعوت شد تا با حضور در جلسات کمیسیون عمران طرح پخته و کارآمدی تدوین شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با ورود مسکن به بازار سرمایه و بورس تصریح کرد: هرچیزی که وارد بورس شده معمولا افزایش قیمت داشته است از این رو بنده با ورود مسکن به بازار سرمایه موافق نیستم ضمن اینکه ساماندهی بازار مسکن صرفاً با ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات مجلس درحوزه مسکن ضمن ایجاد تعادل در زمینه عرضه و تقاضا، دست دلالان و سوداگران را نیز از بازار مسکن کوتاه می‌کند، افزود: در حال حاضر اقدامات و طرح‌های حمایتی مجلس ضمن جلوگیری از افزایش قیمت مسکن موجب کاهش ۱۰ الی ۱۵ درصد قیمت‌ها نیز شده است.

کد خبر: ۷۳٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha