۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
پیش‌بینی قیمت طلای جهانی
خبرگزاری رویترز منتشر کرد؛

پیش‌بینی قیمت طلای جهانی

طبق پیش‌بینی‌ها با بهبود اقتصاد جهانی، روند صعودی طلا کُند می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، یک نظرسنجی در رویترز نشان داد، تحلیل گران و بازرگانان با کاهش پیش بینی های خود درباره طلا هنوز انتظار دارند قیمت ها از سطوح فعلی بهبود یابند و بسیاری بالاترین رکورد آن را در سال جاری پیش بینی کردند.

طلا به عنوان  جایگاهی امن برای ذخیره ثروت، در تابستان گذشته با حضور ویروس کرونا به کره زمین به رکورد ۲۰۷۲ دلار و ۵۰ سنت رسید. اما از زمان دسترسی به واکسن، قیمت آن به ۱۸۵۰ دلار کاهش یافته است، واکسن ها سرمایه گذاران را ترغیب می کنند تا پول بیشتری را روانه دارایی هایی مانند سهام کنند که از رشد اقتصادی سود می برند.

بر اساس پیش بینی های ‌حاصل از نظرسنجی از ۴۰ تحلیل گر و بازرگان قیمت برای هر اونس طلا در سه ماه ژانویه تا مارس ۱۹۰۰ دلار، هر اونس ۱۹۲۵ دلار برای کل سال جاری و ۱۹۹۰۸ دلار در سال ۲۰۲۲ خواهد بود، که این کمتر از پیش بینی های مشابه سه ماه پیش است مبنی بر اینکه طلا در سال ۲۰۲۱ به طور متوسط ‌۱۹۶۵ دلار خواهد بود.

انتظار می رود طلا در سال ۲۰۲۱، در مقایسه با سال ۲۰۲۰ با عملکردی نسبتاً آرام تر، عملکرد خوبی داشته باشد و طلا در سال ۲۰۲۱ به بالاترین سطح خود برسد. بازارهای مالی همچنان آسیب پذیر هستند و سرمایه گذاران همچنان طلا را ایمن می دانند.

طلا از اقدام بانک های مرکزی جهت کاهش نرخ بهره و صرف پول نقد برای اقتصاد بهره مند شده است که این امر تهدید تورم را افزایش می دهد و بازده اوراق قرضه را  کاهش می دهد. ممکن است بهبود اقتصاد جهانی دلار را تضعیف کند و طلا را برای خریداران خارج از ایالات متحده ارزان تر کند.

سال گذشته نقره روندی مشابه طلا داشت و در تابستان به ۲۹.۸۴ دلار رسید که بالاترین میزان خود از سال ۲۰۱۳، و قبل از سقوط به حدود ۲۵ دلار بود. این نظرسنجی میانگین پیش بینی ها برای قیمت ها را به طور متوسط ‌۲۵.۸۶ دلار در سال جاری به دست آورد که کمی کمتر از پیش بینی ۲۶.۰۰ دلار در سه ماه گذشته و ۲۵.۳۰ دلار برای سال ۲۰۲۲ است.

کد خبر: ۷۳٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha