۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
تداوم گرانی گوشت و مرغ، محصول ناهماهنگی وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

تداوم گرانی گوشت و مرغ، محصول ناهماهنگی وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی

رشیدی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس دلیل گرانی محصولات کشاورزی را عدم رعایت قانون تمرکز وظایف و اختیارات در وزارتخانه‌ جهادکشاورزی دانست و گفت: برخلاف وجود قانون تمرکز در کشور، سیاست‌گذاری‌ها بر عهده وزارت صمت است و این مانع از رساندن بازار به تعادل شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد رشیدی درخصوص گرانی چند قلم میوه پس از گرانی گوشت و مرغ و کوچکتر شدن سفره خانواده‌ها، گفت: در حالی "عدم رعایت قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی مشاهده می‌شود که سیاست‌گذاری‌های تجاری و بازرگانی و فعالیت‌های مربوط به محصولات کشاورزی باید برعهده این وزارخانه به عنوان تولیدکننده محصولات کشاورزی، باغی و دامی باشد، اما برخلاف وجود قانون تمرکز در کشور، سیاست‌گذاری‌ها و صدور مجوزهای واردات و صادرات بر عهده وزارت صمت است و این مانع از رساندن بازار به تعادل شده است.  

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه عدم تمرکز سبب شده محصولات کشاورزی وارداتی پشت مرزها بمانند، همچنین به کشاورز به دلیل نبود سیاستگذاری صحیح در صادرات و واردات ضرر و زیان وارده شده و شاهد کمبود محصولات در بازار و در ادامه گرانی آن‌ها باشیم.

وی با اشاره به تلاش ۸ ماهه کمیسیون متبوعش برای رعایت قانون تمرکز فعالیت‌ها در وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: به زودی این قانون اجرایی خواهد شد و به دنبال ایجاد تمرکز فعالیت‌ها در وزارت جهاد کشاورزی، شاهد شرایط باثبات تری در رابطه با تولید و توزیع و قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی خواهیم بود.

رشیدی با اشاره به اینکه اکنون مازاد نیاز و تولید برخی از محصولات در سردخانه‌ها باقی مانده است، ادامه داد: می‌توان با استفاده از صادرات محصولات مازاد در قبال واردات موز نیاز بازار داخلی به این محصول را تامین و قیمت آن را کاهش داد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی نشست‌ با مسئولان ذی‌ربط پیشنهاد صادرات ۵ کیلوگرم سیب‌زمینی در قبال واردات هر کیلوگرم موز را ارائه کرده‌ام، افزود: ناهماهنگی میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی و نهادهای ذی ربط موجب به وجود آمدن این مشکلات شده است.

کد خبر: ۷۳٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha